|
|
|
|---|---|
|
jag hade tråkigt, så jag turbokonverterade min e28 535 vinterbil. den blev riktigt pigg får jag säga, laddade på lite extra igår, o vid 0,9 så går den rent ut sagt bra! men jag har dålig kunskap om bmw motorer, o vill leva på andras misstag för en gång skull o fråga först. verkar som en del har strul med toppen, som vill spricka.. rör det stora sexan oxå? underdelen? är den biffig? mvh, henrik bmw -for drifting! | |
| Ett givet fall för sökfunktionen | |
|
jag kanske känner att jag inte hittat riktigt de svar jag letar.. du kan vara lugn fors, jag har använt sökfunktionen. 3,5 liter + GT40= kul! coola bilar drar 4 liter milen ;) |
|
| henrik: var det du som var värst med en volvo kombi på emmaboda? | |
|
körde där med en ful 245 för ett par år sen, ja! vetefan om den va värst, men fulast iaf.. nu är det en bmw som våldtas.. ;) 3,5 liter + GT40= kul! coola bilar drar 4 liter milen ;) |
|
|
Henrik: Våldtas? Kan din bil göra motstånd?! Har ni sexuellt umgänge? Trodde det ordet stod för något vedervärdigt som många har och kommer att lida av, tänk på det när du använder det ordet! -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
vad är det med folk på det här forumet?? nej, jag knullar inte med bilen, och visst våldta är ett fult ord. hade den kunnat göra motstånd så hade den nog gjort det.. symbolen ;) står efter ordet i inlägget, det menas att man skämtar till det hela lite. ber så inihelvets mycket om ursäkt. 3,5 liter + GT40= kul! coola bilar drar 4 liter milen ;) |
|
|
Henrik M30 topparna verka inte ha det problemet med spruckna toppar som M20 motorerna har underdelen är rätt kraftig, men kör du orig komp ? berätta gärna lite om ditt bygge, säg till när du tröttnat o vill sälja bilen :) ..//zacka |
|
|
Stephan: Tror nog inte att Henrik menar att han ska ut å vålda sin bil eller någon annan.. De tror jag och hoppas jag att du förstår.. Man får väl se med insidan av pannbenet och sätta ordetsmening ironiskt i sammanhanget? Det är trots allt ett ganska så vanligt ord i ironisk bemerkelse.. Henrik: stod bakom din bil får några åsedan i starten på e-boda.. fick fan gummirester i skallen ;).. Mvh Uffe |
|
|
Jag har haft flera bilar med M30B35 och har fått intrycket att det är en mycket robust motor. Både motor och transmission håller rena stridsvagnsdimensioner. Håller i evigheter.... Den gamla 3,0/3,5 CSL/M1/M5 motorn är väl baserad på samma block som M30? Fast med avancerade toppar. |
|
|
He..he.. verkade som att den volvon satte sig i minnet hos folk! kul! Jasså minsann, M30:n är lite stadigare, det låter ju betryggande. jag smidde ett grenrör o satte turbon framme till höger, där spolarburken satt. rosenkrantz wastegate, ingen IC org. komp o tändning. för tillfället proggresiv regulator. den går bra upp till ca 0,5 bar, sen tar soppan slut (lamban dalar) Men jag experimenterar med alkohol som tillsats, sprutar rakt i turbon. då åkte jag 0,9 i ladd o fet lambda. gick rätt gött..! men jag tänkte att så lätt kan det ju inte va.. något borde ju ge sig, men den gillar nog det! ska bygga lite seriösare alkoholinjektion så man slipper sköta den manuellt.. blir jobbigt när det sladdar o håller på! ska se hur det håller, tror det borde gå att ladd a dryga kilot iaf. sen säger det väl flärp i toppackningen ;) 3,5 liter + GT40= kul! coola bilar drar 4 liter milen ;) |
|
|
jo topppackningen gillar nog inte mer än 1.0 bar men vill du ha en ännu säkrare motor så skaffar du 745 turbo kolvar (alltså bmw 745) o alpina topppackning som är iofs rätt dyr då har du en motor ska klarar bra med hästar utan problem |
|
| Och så vill vi självklart se BILDER och FILMER =) | |
|
Ja, 745 klubbor är ett alternativ, men det är ett värsta sortens budjetprojekt, så tanken är att låta motorn va orörd så långt som möjligt. kan jag få den att gå runt ett bar, så är jag nog nöjd ett tag iaf =) Visar det sig att packningen lämnar in för tidigt så får jag ta till diverse knep. Hur ser Alpina packningen ut? är den bra? hur dyr..? (tyckte std packningen va sketdyr, ca 850,- med bra rabatt) filmer o bilder kanske kommer med tiden, jag har inte så bra tillgång till kameror osv.. men blir det några driftingevenemang i sommar, så får ni se den där!! |
|
|
trevligt, har själv en 528tic som vinter bil.... m535 turbo projekt nalkas, dock sålt 528:an nu har en 2002 turbo jag mekar igång inför sommaren å ha den som bruksbil, medans man plockar ihop m535.an ... M30 är mycket stryktåliga motorer bottendel håller för 800häst bevisligen med 745 kolvarna.... orginal komp och köra på entanol kommer man nog ganska långt på... är dedär med tändnigen/sprut som är det jävliga på budget byggen om man inte har nått eftermarknadsprut man kan låna från raceprojektet under vinterhalvåret då den ändå står.... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Braun: De e bara att gasa tills de rasar =) Bilen går ju som ett skollat ollon nu så, antagligen fixa du en liten ic lr fixa du till så den får en sin sprit automatisk & åk vidare och förnedra lite ALPINOR till =) Snart ska ju en bmw till våldtas i karlshamn ! Blir en bra sommar detta om allt går som de vill.. Adde filmar och vi speka som aldrig förr ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.