|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att montera bort den avtagbara dragkroken, troligtvis har den "ärjat" fast och behöver smörjas... Skulle behöva en instruktion på hur man tar bort den, är det bara att vrida på ratten och dra rakt ut eller skall man vrida loss kroken oxå? Tacksam för svar/tips? | |
| Det är nog bara och försöka att först dra ut ratten sedan vrida den var efter den ska lossna, lite WD40 skadar inte om den trilskas | |
|
ok, så man drar ut ratten först o sedan vrider... då är det det som är problemet, ratten går nämligen inte att dra ut... det finns en liten nyckel med en röd propp på, antar att man skall ha den i när man lossar draget, skall man vrida den först eller? |
|
|
Om du vill kan jag gå ut och kolla på instruktionen till det avtagbara draget till vår E46a? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hej, Det vore väldigt snällt om du ville göra det, jag undrar hur man skall vrida den medföljande nyckeln så att man sedan kan dra ut ratten, får det inte att fungera så jag kan lossa draget... |
|
|
Får kolla imorgon, hinner tyvärr inte nu, Jag hoppas att det är okej! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Det här kanske hjälper? : Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
1. Sätt i nyckeln. 2. Vrid motsols. 3. Dra ut ratten. 4. Håll kvar ratten i det utdragna läget och vrid motsols. 5. När du håller så kan du dra kroken nedåt. 6. Glöm absolut inte att stoppa in den röda pluppen i hålet som kroken suttit i. 7. Skjut på den svarta plastkåpan. Lycka till! |
|
| Tack för alla svar, det löste sig med en halv burk 5-56 så släppte låset och vredet... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.