|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, när jag startar bilen och även när jag köra så viner det i högtalarna. Varför händer detta och hur ska jag göra för att få bort det.??? | |
| Du har troligtvis högtalarkablarna eller lågnivåkablarna nära nån strömkälla. Brukar vara det vanligaste felet. | |
|
Du plockar upp generatorvin genom någon signalkabel, du kanske behöver en bättre skärmad lågnivåkabel elelr dra högtalar/lågnivåkablarna på motsatta sidan i bilen. Kan även ha att göra med en dålig jordpunkt även om kablaget är troligare. Min bil: Länk |
|
|
Gä in hos närmaste bilstereohandlare och hör om de har någon galvanisk avskiljare att sälja till dig, en liten dosa att koppla på signalkablarna som tar bort generatorvinet. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| tro ni det funkar med ett störningsfilter typ på plusen till slutsteget. | |
|
Det lär inte vara där störningen kommer in. Däremot en flerskärmad lågnivåkabel som du jordar kan funka. Min bil: Länk |
|
|
Jag hade detta problem i min förra bil. Försökte med alla konnstens regler men vivandet betod. Slutade med att jag köpte en ny bil. //Player |
|
|
Player: :-) Den ultimata lösningen på ett stereoproblem!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
John_John |
om du har för dålig jordning uppkommer det ljudet |
|
Varför inte söka på generatorstörning, vinande ljud osv? Du får många tips att kolla på. Högtalarkablar tar ytterst sällan upp störningar, skärmen i kablar tar inte bort ev. magnetiska fält från andra kablar, även om det är många skärmar, däremot elektriska fält. En jordslinga (loop) är vanligt när man ansluter stereon till slutsteget och detta ger störningar. En jordisolator hjälper oftast, prova att lossa signalkablarna och lyssna om störningen försvann, isf hjälper med ganska stor säkerhet en jordisolator. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.