|
|
|
|---|---|
|
Tror att jag sån en gul e34 idag (!)...Det va i motsatta körriktningen på E4/E20.....men det gick så snabbt att jag hann inte se om det verkligen va en e34 för jag la märke till den precis när vi åkte förbi varandra... Men vet någon om det finns gula e34or....bild? | |
|
japp min granne hade en "T-gul" 518i, dessvärre har hon inte kvar bilen... men det finns.. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Det rullade en fabriksmålad (individual) 95:a i Göteborg för några år sedan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Okej hehe ingen som har bilder? Skulle va kul o se...! Nån som e bra på photoshop? |
|
|
Lyfter en gammal tråd, äger en gul 520 -96. Jag är lite nyfiken, hur många gula e34 finns det i Sverige? Någon som vet? Länk |
|
|
Din bil är individual. Value VIN WBAHG510X0GK91489 Type code HG51 Type 520I (EUR) E series E34 (2) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M50 Displacement 2.00 Power 110 Drive HECK Transmission MECH Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery LEDER BISON/PERGAMENT (L1PE) Prod.date 1996-01-16 Code Description (interface) Description (EPC) S240A LEDERLENKRAD Leather steering wheel S302A ALARMANLAGE Alarm system S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror / driver's lock, heated S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S339A SHADOW LINE Shadow-Line S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Window lifts, electric, front S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Trunk room net S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests, rear, mechanically adjustable S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight aim control S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S530A KLIMAANLAGE Air conditioning Code Description (interface) Description (EPC) S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Outdoor temperature indicator S687A RADIOVORBEREITUNG Radio preparation S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Supplementary Edition package P748A EDITION ZV Edition ZV S806A 3.BREMSLEUCHTE Third stoplamp L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION SCANDINAVIA S928A REIFENSTEUERUNG Tire control Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0490 Color Paintwork "dakar yellow II" (code 337). Share URL (without captcha): Länk |
|
|
Jag känner till några stycken 267 Dakargelb E34:or 540iA E34 Limo-93; 1st 540iA E34 Limo-94; 1st Länk 540i/6 E34 Limo-95; 1st (såld till Schweiz) 540i/6 M-Sportpaket E34-95; 1st, har Individual Buffelläder med M-färgerna. Länk Länk Jag känner även till 2st Touringar (det finns inga 540i eller M5) förutom bimmer e34as; 525tds i Estland Länk och den här 530iAn i Japan Länk Sedan byggdes det 5st 267 Dakargelb M5 3,8; 1994 LHD; 2st (en har varit registrerad i Sverige därefter exporterad till Finland, den mätarbackades av den svenske importören, den andra 94a exporterades till Ryssland som begagnad) 1995 LHD; 2st (en export som ny till Japan, den andra till Ryssland som begagnad) Länk 1995 RHD; 1st Länk Länk trådar på m5portal.com Länk Länk Länk bimmer e34; Din är den enda E34an jag känner till i 337 Dakargelb II så det var skoj att du la upp bild på den=). Mvh Stephan |
|
|
Tack Jonatan och Stephan för info. Kul med udda färg, men tråkigt med rost. Speciellt under bilen. |
|
| Då borde du va rätt ensam om den färgen, särskilt på en 520 touring. Extra udda måste de va med en svensksåld sådan med! Hör ju inte till vanligheten att en svensk lägger till en dyr lack | |
|
Bimmer e34; Ett exemplar väl värt att investera i. Med rätt verkstad behöver det inte bli så dyrt och hitta rostfria dörrar kan du göra innan. Med största sannolikhet finns det ingen 337 Dakargelb II E34 Limousine i och med att färgen kom tillsammans med M3 E36 3,2 hösten 1995 och hinna beställa en innan produktionsstoppet i december är inte stor och speciellt många Individuallackerade Touringar beställdes nog inte som 1996årsmodell (av 540iT/6 var det 9st och av 540iAT var det 10st). Av E38:or känner jag till 2st i Dakargelb/Dakargelb II en 740i/6 M60-95 och en facelift 750iAL i Estland Länk , den senare såg jag här i Sverige förra året. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.