|
|
|
|---|---|
|
Jag har beslutat mig för att göra ett försök att få ljudet i min e39a att låta någolunda bättre. Jag har bytt bashögtalarna i taket (som för övrigt inte gav mycket bas) till 2vägs-hötalare från pioneer. Detta gav ett lite bättre ljud faktis. Dock måste basen kompletteras, och framhögtalarna även bytas till nåt bra. Mina frågor är då relaterade till vad som kan göras med en sub. Det finns ett HiFi-system så det finns en existerande sub. Jag funderade på om de går att ta bort denna o lägga in en aktiv sub i samma fack? vet inte hur de skulle gå. Eller om man kan ta bort den passiva subben o ha en aktiv plugandplay sublåda i baggaget e.g. Länk Kruxet är att ja vill inte förlora plats. Så antingen måste den få plats i högra utrymmet eller kunna tas bort. Pioneers TS-WX22A är den enda som ser ut att kunna få plats. MVH Adam | |
|
Hvis du får plass vil jeg gjerne høre om det! Strøm kan du jo ta direkte fra batteriet under subben, men hvor vil du ta styrestrøm fra? Hvorfor gå, når man kan kjøre???? |
|
|
Orginal Suben är inte mycket för världen och inte heller högtalarna i taket, det som verkligen lyfter är nya högkvalitativa högtaare fram i orginal hålen så börja där innan du byer sub Finns flera trådar om just högtalaruppgraderingar till E39. Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Gasar-Magnus: Jo det är nog sant som du säger att ljudkvalitén blir avsevärt mycket bättre vid byte av högtalare fram. Men detta får bli ett senare projekt eftersom det involverar mer arbet (om ja inte misstar mig måste man ju plocka bort hela dörrsidan om man har Hifi-paketet) :) men kanske borde ta mig i kragen o göra ett vettigt jobb när ja ändå håller på | |
|
Nja är det verkligen så illa?!?!? Kolla här: Länk Låter inte helt oöverstigligt tycker jag Dörrsidan får du skruva bort hur du än gör.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.