|
|
|
|---|---|
323E21terror |
Jag undrar hur man fixar så att reglagen för ventilation och värme börjar lysa igen? är det en lampa i dem eller måste man byta hela modulen? farten är min drog |
|
Hei! Tenkte jeg skulle henge meg på ditt innlegg hvis det er greit? Har samme problem med min E28. Der lyser kun venstre halvdel i ventilasjonspanelet. I grunn irriterende med sånne ting som ikke fungerer. I tillegg er lyset over klokka i ustand. (Jeg har stor klokke i stedet for turteller.) Dette ser ut til å virke en stund for så å ikke virke en tid. Noen med tips for å enkle feilkorrigeringen? Mvh SindreØ |
|
|
Finns en tråd här nånstans men jag gjorde det igår så jag kan ju berätta. Alt A! ut med knappen för elbakruta mm. Stoppa in fingret på vänster sida och bänd loss värmereglaget. Det är lättare om du tar ut stereon men det kan gå ändå. Snäpp loss de tre vajrarna som går till reglagen. Ta bort de två elkontakterna, den övre till höger dras ett "handtag" ut åt vänster och sen upp. Den bakre släpper man på en spärr och drar bygeln bakåt. nu borde den vara lös om jag inte glömt något. Ryck loss rattarna Ta in den i värmen och skruva bort fem skruvar, i mitt fall tre blanka och två svarta så att den delen bakom de tre rattarna släpper från fronten. nu sitter lampan i nederkant mitten och dras enkelt ut! bara en lampa faktiskt. finns på OK i två pack för 20:- 1,2 w en liten rackare. sen är det bara att montera ihop, det jobbiga är att få tillbaks den understa vajern när den ska in i bilen sen. alt B! Slå sönder symbolen i mitten under rattarna och dra ut lampan sätt i en ny och sätt en eltejp över! då har du sparat en timme och knogarna! (ironi) fyrhjulsdrift är roligast! |
|
323E21terror |
Ok man får tacka, skall ta och kolla upp detta snarast..förresten de knapparna till elhissarna skall ju också lysa men vet att de inte gör det på ena sidan...hur fungerar det om man vill åtgärda detta? farten är min drog |
|
knapparna till elhissarna?...pratar vi knapparna i bakdörrarna då eller?...för i knappsatsen mellan stolarna finns ju bara en lampa..... ...gäller det bakdörrarna så får du pilla ut kanpparna..plocka isär dem och löda dit nya.... |
|
323E21terror |
Ja det gäller knapparna till bakdörrarna. Men jag har för mig att de laddas upp av ljuset och är självlysande men det kanske bara är en illusion? Iallafall undrar jag om det är jobbigt att pillra bort dem utan att förstöra något? Sedan har jag märkt att ibland ytterst sällan så fungerar inte hissarna under en liten stund vad beror detta på? farten är min drog |
|
jo..det sitter lampor i dem..gjorde en rejäl genomgång av min bil och bytte lampor i allt som kunde lysa så jag vet... inte svårt att pilla bort dem...fast när jag gjorde det så lossnade de små plåtclipsen som håller knappen och trillade ner i dörren!..på båda sidorna!!...så jag fick ju riva bort dörrsidorna för att få tag i dem igen. ELFAS lampor 33-538-36 fungerar bra att använda..fast du måste löda dit dem...jag köpte orange glasfärg och doppade dem i... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.