|
|
|
|---|---|
|
Har två problem. Problem 1: Det är en sladd eller kabel som har isolering som är skadad, kanske även själva metallen som omger sladden/vajern innanför(?) Sladden har troligen legat mot motorn och blivit för varm och isoleringen har vittrat sönder. Bör man byta ut denna del snarast eller kan man ha det som det är nu, och vad är VDO? Se bilerna på länken nedan. Problem 2: Jag har köpt kromade spolarmunstycken som jag funderar på att montera. Men eftersom dessa enbart har en ingång till spolarvätskan så tänkte jag att jag bara tar själva "locket" och limmar på de befintliga, utan att limma på lacken. Problemet är att det blir ett tomrum under "skalet" då dessa är större än originalet. Vad rekommenderar ni att man använder som utfyllnad för att inte samla på sig massa vatten under och till slut kanske orsaka rost? Länken med bilderna: Länk /Hammar | |
|
1. Är det inte wiren till farhållaren? Länk Är det höljet som syns, är det ingen fara. VDO är en en stor underleverantör i fordonsbranschen: Länk 2. Jag tycker inte du ska montera denna kebabstyling... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: 1. Ja, det stämmer nog, det är mer en wire än en sladd. Då låter jag den vara som den är. 2. He he, ja, jag har lite problem att bestämma mig för om jag ska montera det eller inte. Men jag vill kunna ta bort det sedan om jag tycker att det blir för mycket. Man vill ju inte få en "pimpmobil". ;-) Men jag tror ändå det kan bli ganska bra och på något sätt balansera de kromade backspeglarna. Vi får se sedan. Jag klurar vidare på hur jag ska få på dem på bästa sätt. Tack så länge. /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.