|
|
|
|---|---|
Mberg |
Det vibrerar och dunkar när man bromsar, framförallt när man motorbromsar. Är det dåliga spindelleder? eller vad kan det vara? |
|
Har du vibrationer när du bara motorbromsar? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Att det dunkar när man motorbromsar låter märkligt, men jag gissar på att det är de ökända "casterstagen" som behöver nya lagringar. Sök inlägg i ämnet för mer information, mycket mer information... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Att det dunkar och vibrerar när du motorbromsar tycker jag låter som dåliga bussningar som sköter upphängning av motor, växellåda eller avgas... kolla även hardyskivan på kardanen... Mvh, Magnus. |
|
Mberg |
okej, tack för tipsen. Ja det dunkar och vibrerar nog bara när jag motorbromsar. Ska ta en titt på det snart. Måste ändå laga bränsleledningen.. trist, tankade full tank igår och det hade gått åt 30liter efter 13mil. |
|
Angående bränsleläckaget så är det säkerligen ventilationsrören till tanken som läcker, kolla dessa, de sitter runt tanken. Mycket vanligt fel. Angående klonkningar så beror felet säkert på kardan eller växellådans upphängning eller någon motorkudde som är paj. Om casterstagsbussningarna är slut så dunkar det till när man trycker på bromsen. Det finns flera symptom, men denna är vanligast. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.