|
|
|
|---|---|
|
hej har en fråga ang bredd på fälg/däck på e32.. hur breda däck kan man ha fram/bak utan att något tar i eller sticker ut för mkt? hade en alfa 164 förut och då tog nästan däcken i dämparna, därför jag undrar så jag inte skaffar för brett... //Danne | |
|
Det beror mest på om du kör bilen helt original i övrigt, eller om den är sänkt. Även fälgarnas ET påverkar naturligtvis. Sänker du inte för mycket så får du in 8,5"-fälgar fram och 10"-fälgar bak utan problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok, min 740 är org fjädring.. fälgarna fram är 8,5 och bak 10" som ajg tänkte köpa med 235 fram och 265 bak... //Danne |
|
|
Det ska gå utan problem. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
tackar:) //Danne |
|
750iAL |
kör med z3M fälgar med 225 fram o 265 bak..det passar kanon..dock feta spacers baktill:-) |
|
måste man ha spacers bak när man har 265, eller går det ändå? //Danne |
|
|
Har du fälgar som är tillverkade med rätt inpressning behövs inga spacers, ska man ha fälgar från "fel" bilmodell kan det däremot behövas. Väljer du fälgar till t.ex E32 eller E34 passar de rakt av... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
kanon, dom som jag köpt är från en e34 så då är det lugnt:) //Danne |
|
|
har för mig att det var någon som åkte med 120/100 sänkning och 265-35-18 däck bak, men kan fel ,bäst att söka inlägg. jag åker hellre Cadillac |
|
|
Det var jag det, men det blev för lågt i längden. Då var jag dock tvungen att modifiera skärmkanterna bak för att det inte skulle ta i... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag fick modifiera mina skärmkanter bak på min 750i -91. Hade 8,5x17 fram med 235/45 däck och 10x17 bak med 255/40. Det går i alla fall att ha bredare både bak och fram, men jag ansåg att jag inte behövde det och att den dimensionen passade väldigt bra på bilen. //Schnitzer |
|
|
Kör med 8,5 fram och 10 bak. Just nu 225/45 fram och 275/40 bak. ska skaffa 235 fram istället. Min är inte moddad i skärm kanterna fast den är sänkt. Mvh //M(arkus) |
|
|
Skumt! Mina blev jag tvungen att modda. Det tog i skärmkanten när man svängde och det kunde bara inte vara så. //Schnitzer |
|
|
Kanske olika offset. hur gick det när du hade folk i baksätet? Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.