AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
509

Problem med vipparmsbyte m20b20

Ni
126
Ninja rejser
850i -91
740i -97
Vipparmsaxeln sitter som berget ocg går inte att få bort. Nu är det efter allt våld också så skadad att jag nog skiter i att sätta tillbaka den. Blir tvungen att köpa ny. Nu är frågan. Är det möjligt att såga isär axeln på ett gäng ställen. Om jag lägger pappar under och står men en dammsugare samt byter olja borde ju det hela funka. Vill verkligen inte lyfta toppen.

Nå vad tror ni experter.

VSB R-T
Ni
126
Ninja rejser
850i -91
740i -97
ingen som har en åsikt?
svintoleffe
Jag har varit med om ett par gånger att axeln sitter fast, ibland får man ta spänntång, eller en rörtång, o gunga fram o tillbaka, så den lossnar Sen får man gunga utt den, men var noggran med att fila bort märkerna som blir på den, innan du går igenom hålerna.

Jag skulle rekomendera att byta.

Det som gör att axeln sitter som berget är för att man inte bytit olja i tid.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Alltså allvarligt såga?? nä det kan du nog glömma.och hur tror du maskin går sen full med spån,eller rättare sagt inte går.
Nä lyft toppen du så jobbigt är det inte.

mvh/micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

När jag skulle få ut axeln på min 325:a så gjorde jag en slaghammare som jag svetsade fast en bult i ena ändan på.....sen gängade jag den in i axeln och slog sen ut axeln med hjälp av slaghammaren. Den lösningen funkade klockrent för mig...se bara till att få bort alla ojämnheter i axeln innan du slår ut den för att minska skador i hålen som axeln löper i.

///Robban
Ni
126
Ninja rejser
850i -91
740i -97
>>Alltså allvarligt såga?? nä det kan du nog glömma.och hur tror du maskin går sen full med spån,eller rättare sagt inte går.
Nä lyft toppen du så jobbigt är det inte.

mvh/micke

Ser inte vad problemet skulle vara om jag proppar ojle hålen och lägger papper under snitten samt står med dammsugare när jag sågar. Det spån som blir får man helt enkelt byta olja tills man fått ur det.

Lyfta topp är kanske inte så svårt men tidskrävande samt att man måste ha tillgång till lite mer grejor. Det blir ju dyrare också.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om du inte ser nåt problem så är det väl bara att såga på då.

Du frågade efter en åsikt och du fick en av mig. Hoppas att det går bra hur än du gör.

mvh/micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.