AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.242

Angel Eyes för E38

Sida 4 av 5
Marcus M2: Jag köpte den på BMW i Västerås och den kostade 950kr för båda sidor.

Krut-Ove
745iA-E23 1986
325i Cab-E30 1988
Volvo 264 GLE 1976
- Rallyhazze, var har du köpt kromhandtagen?

Otroligt snygg bil förresten...Gratulerar!
Krut-Ove:
Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Finns ingen hemsida att handla Angel Eyes på?

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
Lyfter tråden lite...

Jag kollade på länken som Rallyhazze postade i sitt första inlägg. Just nu står det att "Item has ended" om man följer just den länken, betyder det att företaget inte längre säljer dessa angel eyes eller betyder det bara att just det paret är sålda? (Om ni inte förstått det ännu så är jag inte en van Ebay-handlare ;))

Kan man kontakta företaget för inköp på annat sätt än via Ebay tror ni?

Nåja, nu skall jag återgå till att undersöka undret Ebay och ev. se till att registrera mig så man kan göra lite sökningar osv...

/Marcus
Bmwcs# 4680
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Det gäller antagligen bara just det enskilda aktionsobjektet. Sök på fler aktionsvaror från samma försäljare så får du förmodligen upp artikeln igen. Jag beställde en "reservuppsättning" för framtida behov och den anlände igår så de kan troligen sälja ännu.

Jag gav mig på att montera det sista nu i helgen, men fasen vilket jobb! Själva boxen till ringarna är grymt känslig för att den får korrekt matning... Den funkade t.ex. inte när jag höll trådarna mot batteripolerna utan man var tvungen att trycka med fingret mot polen för att allt skulle tända upp som det skulle....

Fick tyvärr montera ned högra lyktan 2 ggr helt och hållet... Funkade innan jag monterade dit men inte efter... Jag kom fram till att det var strömtjuvarna som jag monterade som inte gav tillräckligt bra kontakt tyvärr... hoppas nu inte bara de slutar lysa när man åker i första bästa gupp... Då kommer lödkolven fram isf!

I övrigt gick det mesta enligt plan.. det var mycket småplock tyckte jag.. bl.a. fanns det ingen riktigt bra plats att stoppa dosan tyckte jag.. Det fick bli bakom reflektorn för helljuset till slut, sladdarna var för korta för att ha dosan utanför insatsen tyvärr...

Men, när ringarna väl lyste så vart man lycklig, gav faktiskt ett mycket gott intryck! Har man dålig batterispänning dock så flimrar de ganska rejält men det var väl inte så förvånande? (Bilen har stått i en vecka nu med dörrar och annat öppet så batteriet behövde få lite stöd av laddaren)
Hmm, jag har suttit och funderat lite.. om lagligheten med dessa angel eyes... Hur kommer besiktningen att reagera när man kommer in med ringarna påslagna (för det går ju inte att slå av annat än att koppla loss dem)?

Är det lagligt? De lyser säkert inte mer än de 5W som är tillåtet men finns det några bestämmelser om utformningen?

Så här blev resultatet i alla fall, kameran överexponerar gärna lite så ringarna är något för ljusa mot verkligheten: Länk
Darklight: Det är ju hur snyggt som helst! Jag har tänkt på samma sak ang besiktningen men om dom skulle anmärka på det så är det ju rätt enkelt att koppla i original parkeringsljusen igen. =)

Det jobbigaste är ju faktiskt ifall de har åsikter på ringarnas placering, alltså att de inte får sitta monterade inne i strålkastarhuset, att det på något vis skulle störa t.ex. ljusbilden eller så...

I det läget räcker det ju inte med att koppla ur, då är det endast att riva ur skiten som gäller :(
Darklight: Ja, det är sant. I så fall kanske det enklaste är att skaffa en extra uppsättning sarg+linser på skroten. =/
Jag kan inte tänka mig att dom skulle vara så nidiska men man vet ju aldrig.

Rallyhazze: Det är ju ett alternativ, inte så tokigt egentligen...

Frågan är ju om de har något skäl till att vara nidiska, det kanske inte är något problem överhuvudtaget? Ringarna lyser ju inte så där jättestarkt egentligen, tja.. man får väl vänta tills första personen behöver besiktiga, själv har jag en bra stund kvar tills det är min tur :)

/Marcus
Ras.mus
Man bör nog se till att ha halvljuset tänt när man kör in. Då ser inte ringarna såå ljusa ut längre. Bara så man inte kommer in med halvljuset av och dimljus som vissa kör. Detta får ju ringarna att synas mycket mer så då kanske de frågar?

Och OM de skulle fråga, har man gjort det snyggt kan man ju påstå att det är 2001:ans modell och att de är original... Vad vet dom om det inte är Jeppe som besiktigar?
Ras.mus: tror du att de skulle tycka installationen ser riktig ut då? När ringarna sitter utanpå linserna? Jag har inte granskat en org. installation noggrant så jag vet inte hur en sådan ser ut, men inte på samma sätt väl?

Men, vad skulle de kunna ha för åsikter då? Att ringarna stör ljusbilden är väl en möjlig punkt? Att ringarna är för starka är väl en annan?
Men så mycket annat än det känns det väl inte som?

/Marcus
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Någon som vet om man kan få tag på ringarna i sverige ännu??

Länk
Har inte sett någon i Sverige... ebay fungerade alldeles utmärkt för mig dock...
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Vi säljer de Angel Eyesen, men vi tar 1400:- för de utan plast och 1600:- för de med plasthölje...Lite dyrare än ebay..
Mvh
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Jag har besiktat med ovannämnda ringar monterade. Ljusbilden och övrigt kontrollerades utan någon som helst kommentar om ljusringarna. Visserligen lade jag stort engagemang på att få monteringen att se fabriksmässig ut men, visst, vill man så ser man att de är eftermonterade. Ingen reaktion dock.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag var och besiktigade min e38 idag med dessa ringar (köpta av rallyhazze!). Dessa lysen tyckte de inte om! Jag fick allt koppla bort dem om jag inte ville ha en 2:a sa de. Det gjorde jag men då hade jag ju inget parkeringsljus så det blev att springa till en mack och köpa lampor och sedan blev de nöjd. (Sjysst att jag fick göra det!) /Janne
m-julle: Ops, där ser man. Det beror nog mycket på vilken SBP station och besiktningsman man besöker.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.