AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.243

Angel Eyes för E38

Sida 3 av 5
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Rallyhazze...jag har sattit dit ribbor från ebay och det fungerar ok. Man fick kapa till dom själv, så det gäller att måtta. För delen är att om man vill ha tillbaka till orginalet är det bara att värma med fönen igen så lossnar dom gallant. Det enda problemet var att på kanterna så sluttar de sista ribborna, så man får kapa, passa, kapa och trycka dit dom.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Ok, det verkar inte så lurigt. Lite lördagspyssel...

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Rallyhazze: SATAN vilken SNYGG bil du har! Helt i min smak, clean och enkel, precis som det ska vara. Ibland ångrar man nästan att man köpte en mini-BMW :)

Min bil: Länk
po
77
polman1
Bmw 528iaT-00
Grymt snygg kärra Rallyhazze.................
Den är klockren med den mörka lacken och kromet.......

I,L FEEL GOOD............................
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Rallyhazze: får jag föreslå kromribbor till grillen?? blir säkert mycket smakfullt sen vet jag inte säkert men det kan hända att det finns längsgående krom lister på taket på den Amerikanska marknaden lr så kanske det till och med sitter standard på de välutrustade 7-serie bilarna ta o kolla upp det vet jag så får du krom så det räcker =)

___Piff___

sex är bra, sex har jag under huven på min bil =)
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
köp ny grill inte så dyr så blir de bättre stil på grejorna med utåtböjda ribbor.

Länk
Tack! Jag måste erkänna att jag är grymt nöjd hittils. Nu slog det mig faktiskt att det är min första bil med V8 och då har jag ändå haft över 40st bilar. Fast jag har aldrig haft en cabbe heller... =/

Pirelli86: Jag har som sagt beställt ribbor från eBay men det verkar vara lite dålig kvalitet på dom har en del sagt åt mig.

Om nu ribborna är av sämre kvalitet så är det väl lika bra att beställa en helt ny grill direkt.

WAN: Var köper man grill med utåtböjda ribbor?
Det är väl faceliften som har det? Min är ju en 94-

Just ja, jag fick skylthållarna idag. Gedigna tunga prylar i rostfritt stål. Tyvärr fanns dom bara i storleken för EU-skyltar. Jag tänkte tillverka nån bra dekal att klistra över EU märket med men har inte kommit på nåt bra ännu. Nån som har idé?

I väntan på dekal idéer till regplåten skar jag idag ut en annan dekal i krom som jag tänkte skulle pryda bilen på lämpligt ställe, bling =)
Länk

Ras.mus
Du köper grillen på bmw. Det är grillen till sista 750 som du ska ha. Det kostar runt 700 för båda sidorna.

Jag köpte en sån grill. Men ribborna är bara kromade på fämsta kanten!! Inte på sidorna alltså. Så jag maskerade framkanten som var kromad och spraykromade sidorna också. MYCKET snyggare!

Dekal: Skaffa BMW Club Schweden märket! Det har jag på skattemärkets plats i fronten på bilen. Mycket snyggt tycker jag!
Det var riktigt snyggt med dom utsvängda ribborna. Jag ska jag dra iväg och skaffa en sån grill till veckan.

Hur ser BMW Club Scweden märket ut? Njae. jag tror mer på en mer customierat klistermärke. Vi får se vad det blir...

Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Ville bara tipsa alla stolta E38 ägare att det finns grymt snygga framblinker på hova.com Länk till den ''tidiga'' modelen, värt att kolla!!!

___Piff___

sex är bra, sex har jag under huven på min bil =)
Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Jag har läst inläggen och har några frågor.

Hur lång brinntid har angel eyes?

Det verkar rätt meckigt att behöva byta ringarna.

Jag har själv en 740 från år 2000 (faceliftad) med xenon.

Passar ringarna i alla E38 strålkastarinsatser oavsett år/xenon?

Tjohoo.. då har jag monterat dit ett Xenonkit från X-clusiveparts på 8000K. Mycket enkelt att montera och snyggt som attan! =)

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
jahopp och när får vi se allt du har byggt ihop....skriv en bok vetja :o)

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Rallyhazze

Nu har du även inspirerat en gammal man till att montera identiska Angeleyes. Måste säga att även jag tycker det blev mycket lyckat. Bra firma att handla från dessutom, mycket snabbt levererat.
joholm: Det är alltid roligt att hitta bra produkter. Kul att du blev nöjd!

WAN
De gjorde du rätt i de blir fint,hade en 750 95a bytte på den välldans skillnad

Länk
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Rallyhazze: om du köpte den på bmw, vad kostade den?

WA
2.343
WAN
Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.