|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har idag en kicker S10L7 bas som körs med halva RF 4 kanalssteg spec:(Länk tyvärr orkar inte steget att puscha basen ngt vidare och saknar detdär klippet. Vet ngn hur mycket effekt som krävs för att få igång basen? Räcker detta? Länk eller skall man gå upp till nästa steg? spec: Länk vill henskat gärna köra samma märke på stegen.... Spec på basen. Model S10L7 Size (IN., CM) 10, 25.4 Impedance (OHMS) 2 or 4ohm DVC Max Rec Amplifier Power (WATTS PEAK)* 1200 Max Rec Amplifier Power (WATTS RMS)* 600 Sensitivity (dB 1W/1M) 85.7 tackar!!! | |
|
Jag antar att högtalaren har dubbla talspolar (DVC=Double Voice Coil) vilket gör att Du kan koppla in den på lite olika sätt, så jag antar att 4-ohm är om man kör två kanaler och 2-ohm vid parrallel inkoppling. Det sista steget ger ju 600W RMS vid 2-ohm om mina antaganden ovan stämmer och det känns perfekt till Dina högtalare som klarar just detta. Ljudmässigt är det aldrig fel att ha för mycket effekt i steget även om man då får passa sig så man inte blåser basarna. Jag kör sjäv steg på 400W RMS per bas som klarar 300W RMS och det är perfekt, får ut max ur basarna. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.