AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
720

är det dyr försäkring på en 740/750

Hej som jag skriver hur är försäkringen på en 740.... svindyr eller? sen eftersom detta är en sidan för 740 och 750 ägare undrar jag om ni är nöjda med era bilar, har själv blivit sugen på att byta till 740 för att i inköp är dom ju inte så blodigt dyr.. men att det kan ju vara bra att veta hur försäkring och annat kan kosta.. skatten är väl antagligen ganska dyr det är ju ingen fjäderviktare..
Tacksam för svar

Bimmer
Scheckheft
Hej
Vilken modell, E32 eller E38?

Mvh
Scheckheft

E38 hade jag tänkt

Bimmer
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Kolla på Länk för att se vad andra betalar i premie. Vill du veta mer exakt så kan du ta regnumret på en 740/750 och kolla på olika försäkringsbolags hemsidor vad din premie blir. För att få veta premie på importbilar krävs dock ofta att man ringer.

Tack för hjälpen.. nu kan man fundera på hur man vill göra.. är mycket sugen . men man får räkna lite på det

Bimmer
Scheckheft
Hej
Om du vill ha mer material om E38 kan du kontakta mig via mail. Följande kan vara intressant för dig innan köp:
Länk

Mvh
Scheckheft

750iAL
kan upplysa om att jag betal 10500:- om året i helförsäkring.bor i gbg 30år radhus eget garage...

Ok då kanske det ligger lite lägre när man bor i Örnsköldsvik och har Garage om jag nu lyckas parkera en 740/750 på min plats i ett flerbilsgarage 6-8 bilar det är ganska trångt

Bimmer
750iAL
tror ja nog e samma...har riktigt fet bonus på folksam...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.