|
|
|
|---|---|
Edge Larsson |
Halloj Jag har fått nå olje läckage på servon och nu när jag kröp under så läckte det från nån sorts slinga som ligger under motorn. Har den funktion som kylning till servo oljan eller ?? Någon som har haft samma problem som bytt den slingan och vet vad den kostar till en 323i -97 ?? |
|
Kylning är det, men jag tycker det låter osannolikt att det skulle ha rostat hål i den. Förr skulle jag tro att det är en slang eller tätningsring. Den ligger på returen också, så nåt tryck är det inte i den heller. |
|
Edge Larsson |
ok thx men jag kolla o då e det en stråle från rör slingan som sprutar och jag misstänker att den inte är billig heller. Men kanske går o löda eller svetsa ihop om det inte är nå tryck som du säger |
| Löda med gas borde ju gå om man sköljer ur oljan ordentligt först. | |
| Precis, ta den till en svetsverkstad/skola, de lär löda den på 10min | |
|
Den är ganska dyr: Länk , men frågan är om det är lönt att försöka att laga om den är jämnrostig? Är det bara ett ställe den är dålig på, så kan det kanske vara värt ett försök. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Edge Larsson |
Jag kolla med bmw i sundsvall och en ny skulle kosta 608 kr så det var inte mycke o tänla på det var bara lätta på lädret och se glad ut. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.