AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.126

330i gärna med M-paket.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Finns det någon på forumet som känner till något om denna bilen ?
Länk
En god vän till mig letar 330i, gärna med M-paket, skinn och det vanliga lullet.
När blev 330n 6-växlad föresten ?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
tsaros: I samband med facelift på Coupen. Dvs våren 2004. april- maj har jag för mig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har provkört bilen du länkar till. Ägaren verkade seriös och trevlig. Fronten är omlackad, dock proffsigt gjort.

Dock är det en 330ci och inte i.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Tack båda, hur verkar bilen i skick i övrigt acey ?
Är det rätt pris på den ?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
För dyr.
Jag sålden min cabbe som gått hälften för ungefär lika mycket.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vad tycker ni rätt pris är på den ?
Om bilen är i mint condition så är det enda jag ser som tråkigt att fälgarna är kopior och att navi saknas.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
tsaros: Tror det finns lite prutmån. Positivt att det varit en ägare sedan importen 02 och 1700 mil. Jag granskade inte bilen så noga eftersom det var kvällstid och jag egentligen bestämt mig för min nuvarande bil. Men trevlig färgkombo. Som du tyckte jag det var trist med kopior på fälgar.

För 210.000 tycker jag den är ett bra köp. Jag fick bara positiva vibbar. Men avsaknaden av m-paketet gjorde att jag valde en annan bil (ihop med att jag var ute efter en svensksåld och färre mil).
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Pass på att 330 är övervärderade och priserna bör sjunka.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ja en coupé tenderar att överlag vara övervärderade.
Player: anar jag viss bitterhet i ditt uttalande?
Nypriset skiljer sedan och coupe åt, vilket också återspeglas i andrahandsvärdet.

Bilen det länkas till ovan har ett ganska korrekt utgångspris för en 330ci av den årsmodellen samt med de milen.
Låt oss säga att bilen säljs för 205-210 kkr vilket får anses som ett ganska korrekt pris i dagens läge.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Nej,nej ingen bitterhet här. Har bestämt mig att behålla bilen tre år till för att sedan köpa en nyare begagnad 330 av nya karossen.

//Player
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att coupen är övervärderad tror jag inte. Prisnivåerna/skillnaderna är ungefär samma som e36. Coupéer har alltid betingat ett högre värde, precis som cabarna har hållt värdet bättre än coupérna.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
*LOL* Ingen som har en coupe tycker den är övervärderad.
Vilken retsticka jag är!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Player: Snarare är väl den som ligger i underläge som är bitter? Som Wendtan påpekar så betingar coupen en högre värde som ny och detta följer modellen oftast genom hela livstiden. Det är väl bara att titta i handlarnas listor för att se vilken bil som betingar högst värde. Och ja, det är coupén. Oavsett om jag äger en sådan eller ej.

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jo, visst skall coupén vara dyrare. ca 10.000:-
Men det skilljer för mycket i pris mellan 328 och 330.
En fin 328-99 får man för ca 120.000:- idag medan 330-00 begär säljare ca 170.000. (menar 4 dörrar)
Sen är det iof frågan vad dom får betalt.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Nu har det dykt upp ytterligare en bilmodell som ett allternativ till 330i och 330Ci, nämligen Alpina B3 3,3.
Vad tror ni andra om det ?
Här finns en som verkar vara i hyggligt skick, Länk

Synpunkter och/eller förslag är välkommet :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.