|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har haft av fronten och har ett par frågor... Jag har fått för mig (av en tråd här autopower) att ytter-temp sensorn sitter på vänster sida men där hittar jag ingenting som sitter fast i kylkanalen... På höger sida däremot så sitter där en rund sak som är fastklämd i kylkanalen, är inte detta tempmätaren? Enligt andra skulle detta vara sensorn till uppvärmda speglar/vindrutespolare och den funktionen har jag ju iofs men varför skulle man behöva en sensor till detta? Kan någon snälla förklara hur det ligger till... Tacksam för svar! ---- Min Pärla: Länk | |
|
Bilen är en e36 328 Coupé -96... Länken jag pratade om innan är Länk ---- Min Pärla: Länk |
|
| tja... ganska smart egentligen att ha en tempmätare till uppvärmda spolarna för att de inte ska behöva gå på i onödan, OM det nu är så, men jag tror att det är till klimatanläggningen... jag har också en rund sak på höger sida, och en spestsig givare/sensor av nåt slag på vänster sida... | |
|
FD-Omen... den på vänster sida, sitter den också i kylkanalen då? För min vänstra kylkanal är tom men tempen visar ju rätt alltid så jag är förvirrad... nån mer som kan upplysa mig? ---- Min Pärla: Länk |
|
|
Titta ordentligt att den är tumm. För att den skall inte vara det, annars är det nåt fel. |
|
|
nån glapp kan det vara. normalt för BMW e36. Hoppas allt bra annars Rick? |
|
|
för BMW överhuvedtaget menar jag.. ;-) |
|
|
Kassem... vad menar du? ;) Jag ringde till BMW idag... och dom bekräftade det jag trodde... Den högra runda saken är en givare till yttertempmätare för uppvärmda backspeglar och vindrutespolare och tempmätaren ska sitta på vänster sida som en liten pinne... ---- Min Pärla: Länk |
|
| Jag menar ska den vara tumm? | |
| Nej inget jag läste en gång till, och missupfattade frågan sorry... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.