|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
| Allt med Thin Lizzy ....luftgitarren har man alltid med sig! | |
| Kalle Hansen: Morrissey - You are the quarry är en av mina favoriter, den är grym. Du har väl lysnnat på The Smiths? | |
|
Jabbal, Jag började lyssna till Morrissey / The Smiths någon gång i somras, men först framåt hösten blommade min passion verkligen ut. Jag gillar The Smiths låtar... lyssna bara på "Half a person"... kan en låt innehålla mer ÅNGEST än så? Men jag måste nog säga att jag föredrar Morrisseys solo-jobb mest av allt. Everyday is like sunday, You're the one for me fatty, med många flera- obeskrivliga mästerverk! Kul att jag inte är den enda Morrissey- idioten här :) Otroligt hur en så "tråkig gubbe" kan skänka så mycket tröst, passion och kärlek! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Kalle; Morrisey och Smiths är självklara inslag i skivsamlingen! Morrisey's "Bona drag" är favoriten men "The queen is dead" med Smiths hamnar inte långt efter. Nu blir jag väldigt nyfiken på din nya bil. Berätta, berätta! Jens |
|
|
Jens, Intressant, ännu mer musiksmak vi delar :D Mer info om bilen? Bara klicka på länken i min signatur! Jasså...det var den andra bilen du menade ;) Mer info kommer inom kort i Crewgalleriet! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
hårdaste death metal och ondaste black metal man kan hitta inge trams!!!! |
|
|
635 CSi: Hehe, jag har inga problem med att lyssna på Evergrey! Jag tänker sällan på låttexterna utan sitter mer och njuter av musiken i övrigt. Brukar lyssna på "In the wake of the weary" (spår 3) när jag har bråttom till jobbet, då känns det som om min ufo-Cittra får några extra hästar under huven :) Jag sällar mig för övrigt till skaran som tycker Morrissey är riktigt jäkla bra! När jag och pappa gjorde en roadtrip till Alsace för ett år sedan gick "You are the quarry" varm i bilstereon. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Kalle; Alltid kul att upptäcka fler som är begåvade med ett välutvecklat musiköra :) Förutom gamla skatepunk-band och Morrisey så har jag en förkärlek för miserabla, olyckliga typer med gitarr som t ex Jeff Buckley, Tom Waits och Nick Drake. Kanske inte det första man sätter på i bilen men perfekt för en regnig höstdag i sällskap med en single malt. Hmm, kan det röra sig om en viss unik utgåva av E34 M5...? Jens |
|
|
Jens, De rävarna har jag inte provat på. Hört nån låt med Waits, men det var inget jag gillade. Han släppte ju rent av några skivor på klassiska punk-labeln Epitaph, som drivs av Bad Religion-gitarristen Brett Gurewitz, men det visste du säkert redan :) M5 är inte del av någon specialutgåva "tyvärr". Tvärtom så är det en tämligen typisk M5, i Daytonaviolett med svart volleder och Nürburgringpaket. Men det har ju också sin charm, så klart, och jag är extremt belåten :) Mer info inom kort! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Masten: Ha ha! okej, fast sista spåret, det jag tänkte på, är ju en inspelning (äkta, enl. uppgift) av en man som förtvivlat underkastar sig gud och undrar varför hans liv är som det är, eller dykikt (med "kompande" musik pålagt efteråt). Det måste vara något av det mer ångestframkallande som givits ut på skiva någon gång... Morrisey har jag aldrig hört(fast namnet är bekant), ungefär hur låter dom. Kalle: Grattis till M-bil! Bilder? host, harkl...;) /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Kalle; Du ska lyssna på Waits äldre skivor, t ex "Closing Time". Känner ju till Epitaph men visste inte att Waits släppt skivor där. Är också ett riktigt Bad Religion - fan fast kom in ganska sent i deras "karriär", i samband med "21st century digital boy"-skivan. Har för mig att vi haft den här diskussionen förut på ICQ :) Daytonaviolett är väl en av dina favoritfärger. Ett klart plus med NR-paket dessutom! Får gratulera! Jens |
|
|
635CSi, Morrissey är sångaren från 80-talslegenderna The Smiths! Kanske därifrån du känner igen namnet? Hans solomaterial kan väl beskrivas som melodiös och melankolisk pop/rock. Jens, 21st Century Digital Boy släpptes ju först på "Against The Grain" 1990. Sedan var den med igen på 1994 års "genombrott" Stranger Than Fiction - efter att bandets nya skivbolag (Geffen) tvingat dem att göra en nyinspelning av låten pga dess hitpotential. I samband med detta hoppade Brett Gurewitz av bandet, och återanslöt inte förrän 2000, för att vara med och spela in "The Process of Belief" som också markerade bandets återträde till Epitaph. Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Kalle; Jag menar förstås "Stranger than fiction". Dumma, dumma mig! Du verkar ha lika bra faktakoll på Bad Religion som på BMW :D Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.