AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.023

Favoritskivan i bilen

Sida 7 av 8
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Jemej: Eller Lady Extasy kanske?? Men jag måste nog påstå att jag föredrar Italo Boot Mix-skivorna framför Max Mix.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Hjälp !
80-talsdisco.
Discomusik har alltid sugit hårig balle vilket årtionde eländet än må komma från.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
*ASG*

Tur att smaken är olika ;-)

micke80:

Håller med men har du hört Max mix 6 som e´ ommixad av grabbarna
bakom Italo Boot mix (Zyx) ?

Vilka skivor har du med Italo boot mix ? Du kan väl skicka iväg ett mail
till mig vilka du har så ordnar jag en lista till dig ?`

Mvh Jimmy
Confessions on a Dancefloor just nu

Toto - VI

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag lyssnar en hel del på cd-böcker när jag pendlar till och från jobbet. Eftersom jag aldrig hinner/orkar läsa hemma på kvällarna passar det utmärkt, tycker jag. Det är skönt att lyssna på annat än musik ibland.

Bl a har jag lyssnat igenom "Änglar och demoner" och "DaVinci koden" av Dan Brown.

Men den bästa skivan som gjorts är Simple Minds: "Sons and fascination" från 1981. Bara så ni vet ;)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Lyssnar på K'maro - La Good Life och Million dollar Boy. Skön kör musik blandar franska och engelska. Annars så snurrar Don Omar =)
Italdisco förekommer också. =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
För närvarande lyssnar jag omväxlande på Coldplays "X & Y" (som jag nog skrivit tidigare i tråden) och Evergreys "Inner circle".

Borde väl egentligen lyssna på Edith Piaf, Maurice Chevalier och Alizée i min Citroën :)

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Mycket Jakob Hellman för närvarande :)

Mvh,
Kalle

Racebilen: Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jakob Hellman...det var länge sedan. Han är den ende jag sett som spelat "fel" låt på en spelning. Det hände på Hultsfredsfestivalen en gång i tiden. Han räknade in och började spela en låt men bandet började på en helt annan! Det lät väldigt kul i 3-4 sekunder innan de slutade tvärt och sedan gick de snabbt igenom låtlistan för att undvika liknande fadäser.

Lite kuriosa om Jakob Hellman alltså.

"BMW six appeal"
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
För tillfället CD-boken "Rum nummer 10" av Åke Edwardson.

Annars efter humöret.

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
bood,

Hellman måste ju vara den märkligaste artisten i modern svensk historia :) Han släppte ett album, som hyllades av såväl kritiker som publik, och sålde skitbra. Sedan går han under jorden och hör aldrig mer av sig. Tydligen så drabbades han av så stor prestationsångest att han helt enkelt sket i att göra en uppföljare och sedan snöade in :)

Var konserten i övrigt bra?

Mvh,
Kalle

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Kalle: jag undrar om han inte dök upp som gäst-sångare till något känt band härom året??? Någon ny skiva lär väl hur som helst inte komma.

Jag kommer inte ihåg om spelningen var bra eller inte. Jag hade inget större intresse av honom då. Däremot har man ju sett en hel del annat bra i Hultsfred genom åren :)

"BMW six appeal"
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Var inte Hellman på Kalas 2000 eller 2001? Tillsammans med Thåström & grabbarna? Bra Thåströmkonsert för övrigt... :P

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Ingen favorit skiva i bilen, men dock favorit radio station: Radio City 94.9. Finns i Helsingfors. Det är en Rock kanal.

NRJ -Pop pop pop pop pop pop, så jag redan POP?

Länk

Th
26
The Kid
325i-92
Ministry of Sound "Chilloutsession"är aldrig fel
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Queen - platinum collection!
Rammstein - Rosenrot(2005) samt Mutter(2001) Samt de mesta av Nickelback

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Debutskivan i M5:an blev en av mina absoluta favoriter för närvarande:
Morrissey - You are the quarry

Rekomenderas till alla som gillar... musik :)

Mvh,
Kalle

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Masten!!!!

Så du klarar av att lyssna på Evergrays "Inner circle"?

Jag blir helt apatisk och vill nästan gråta av "when the walls go down". Skivan är extremt bra tycker jag, men jag klarar inte av att lyssna på den:(
Jag köpte den först i present till en polare (digipack-bokutgåvan) och insåg att jag "måste ha" den. Så jag fiskade rätt på en dito utgåva innan dom försvann, men den är fortfarande inplastad och ospelad. Så kan det vara.
Men jag ångrar inte att jag köpte den, den är för bra för att inte ägas:)

Innan jag ställde in bilen för året var det ganska mycket Devin Townsend (Ocean Machine och Infinity) och senaste skivan av Paradise Lost.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.