|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
Jemej: den där "Night Fever" med Overlords har jag visst liggandes på hårddisken :) Men är den SÅ bra, tycker du? Tips om 80-tals musik? Ja, i vilken ände ska jag börja? Några som är underskattade är A-Ha. Jag lyssnar på allt utom "Take on me". De gör fortfarande väldigt bra skivor. Lugn, vemodig popmusik från den norska ödemarken. Gillar man Coldplay bör man lyssna på A-Ha's skivor. Likadant är det med Tears for Fears. Deras skivor håller kanonbra efter det att alla glömt deras hits. Lite mer dynamiskt (pompöst) är A-Ha. Åt det synthigare hållet kan jag rekomendera: Twice-a-man (från Göteborg), Cabaret Voltaire, Heaven 17 och en massa andra. Inte minst Human League som fortfarande håller igång. Mina stora favoriter har alltid varit Simple Minds som snart släpper en ny skiva. En av de bästa pop/rock skivorna från den tiden är "The Church" första skiva med samma namn. Ett australiskt band som slog igenom stort med den skivan 1981 (?). Sen försvann de nästan helt. Låten "alla" minns är "Unguarded moment". osv, osv... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Fortsätter på Tiesto,Paul van dyke,Delerium,låten flowers become screens är en höjade med bruden i bilen.Ska nu till landet å poppa lite trance,tror inte frugan gillar det men endå.Trevlig midsommar på er alla å kör lungt nu så vi syns i trafiken igen. BMW e lag |
|
|
Pistvakt - Gaj Å Partaj! ;) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Bood: Du skulle möjligtvis inte maila över den om jag ber riktigt snällt ? Pleeeaase ?!? Mvh Jimmy |
|
|
just för tillfället oomph/ Augen auf Metallica/ Black album Sex Pistols/ God save queen |
|
|
Cstjawa såg att du nämde Delerium låten :) hehe |
|
|
Master of puppets - Metallica Under Jolly Roger - Running Wild British Steel - Judas Priest Destroyer - Kiss Somewhere in Time - Iron Maiden Joshua Tree - U2 Born in USA - Bruce Springsteen Sist men inte minst, alla mina egna blandade mp3 låtar! ------ Länk Länk |
|
|
Queen - Allt U2 - Det mesta Springsteen - Det mesta Dire Straits - Det mesta Med mera |
|
Kreuzspeiche |
Lyssnar på motorns fina musik. |
| Kreuzspeiche, känns de bättre att säga så än att bara erkänna att du inte har nån stereo... =P | |
| Skulle själv vilja ha en CD med motorljud från Ferrari eller BMW M1 ;) | |
|
Just nu snurrar Thåström's Fanfanfan på repeat hela tiden! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
heltsonika, Hörde titellåten idag på radio, lät lovande, om än väldigt olikt Thåström :) Mvh, Kalle |
|
| Nu har man äntligen köpt nya Depech Mode skivan så givetviss är det den som finns i bilen | |
|
Imorgon åker Wolfgang Petry - Alles in i cd-spelaren! Flera veckor sedan sist, saknar hans ljuva stämma! Mvh, Kalle |
|
| Ska det lyssnas på en riktig skiva finns där ingen som slår U2 - Achtung Baby. Annat än den så är det ganska varierat. | |
|
Har slängt in en beställning på ett tiotal skivor på CDON så snart blir det ännu mer 80-tal i bilen :D /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Har också fått köpt den nya Depech Mode skivan så det är den som går mest nu riktigt bra rekomenderas: ///Johan Länk |
|
|
Hmm, har visst missat denna tråden. Såg att det var några stycken som lyssnade på gammal hederlig Italo-Disco. Trodde jag var ganska ensam om det här... Men vad passar bättre i en gammal 80-talsvagn än Mike Mareen, Ken Laszlo, Den Harrow, Albert One, Fancy, Silver Pozzoli, Savage, Grant Miller och dylikt?? Funkar ju även med Modern Talking, Bad Boys Blue, Real Life, Koto, Scotch, Silent Circle osv.. Finns ju lite mer "normala" grupper som också gjorde suverän musik på 80-talet, tex Europe, Chicago, Scorpions mm mm. |
|
|
micke80: Mike Mareen´s skiva "Don´t talk to the snake" är aldrig fel.. Jag säger bara "Germany".. ;-) Men du har väl inte missat gammla hederliga Max Mix ? Femman är ju grym !! Även Vol 6 "Zyx edition" !! Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.