|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
e34briliant: verkar som om efterfrågan är stor :D Plavi Orkestar - Zelene Su Bile Oci Te Tifa - Baraba Haris Dzinovic - Poznaces me Dino Merlin & Ivana Banfic - Godinama Halid Muslimovic - Jasmina Tozovac- A ja sam negde rujno vino pio Hari Mata Hari - Ja Ne Pijem Indira Radic - Lopov Här har ni musik! ;) MVH //Nedde |
|
|
k1mzo: Den där musiken grejar jag inte att köra bil till, blev helt nervös av den. /A |
|
| P-skivan! | |
|
1.Frontline assembly 2.Front 242 3.Uplifting trance 4.Sasha,burma,vilken låt,ryser. 5.När jag var i Tyskland på deras Technofestival,tungt BMW e lag |
|
|
- Kraftwerk - MBMA - Looptroop - Dire Straits - S.P.O.C.K - Diverse 80-tals samlingar Ibland lite radioskval musik när man inte orkar byta skiva... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Bra musiksmaker här :) S.P.O.C.K Depeche Mode Kraftwerk Radion går väl på ibland :) |
|
|
Tryggve: SPOCKnROLL eyy! =) Hade, om sanningen ska fram hela 10skivors växlaren full med SPOCK i gamla bilen. |
|
|
Lyssnar på följande i bilen: Kent, Rammstein, Rob Zombie, Dire Straits, Cradle Of Filth, Pantera, Metallica....tja...det är väl mest det... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
nedde: ladda hem mile kitic - plava ciganka om du inte hört den :) har du hört merlin - kad sve ovo bude juce? den måste du ha hört! |
|
|
Givetvis har jag skivor för olika lägen och sinnesstämmningar. De som snurrar mest är väl dessa: 1. Jamiroquai - Emergency on Planet Earth 2. Eumir Deodato - Deodato 2 3. Jazzanova - The Remixes 1997-2000 4. Gilles Peterson Woldwide Programme 1 5. Azymuth - Before We forget 6. St. Germain - Tourist 7. The Beatles - Magical Mystery Tour 8. The Herbaliser Band - Session One 9. Roy Ayers - Evolution The Polydor Anthology 10. Stevie Wonder - Talking Book Sedan spelas massor med annat också. Mer likt detta ovan förstås (mest latin, funk, jazz, soul etc) samt även ibland diverse metal såsom Slayer, Dream Theater, Helloween mfl. ///M som i M52TUB25! |
|
| e34briliant: Jag har hört dom =) | |
|
Eminem-Cleaning out my closet Sweet-Ballroomblitz Noice-En kväll i tunnelbanan Metallica-Enter sandman 10cc-Good morning judge Ebba grön-800grader Orup-Från djursholm till... Kim Carnes-Betty davis eyes AC/DC-Stiff upper lick Barbie Benton-Aint that just the way Bruce Springsteen-The River Eurythmics-Sweet dreams Niel Young-My my hey hey Snowstorm-sommarnatt mm mm |
|
|
Det blir mycket Depeche Mode föredrar oftast orginal,även en del remixer är riktigt bra b.l.a enjoy the silence "Richard x remix" rekomenderas. Blir även Iron maiden,Metallica,Ramstein beroende på humör! ///Johan |
|
|
Amerikansk rock är min melodi. Creed Hoobastank Nickelback Green Day Delta Goodrem 3 Doors Down Även Rammstein och Kent är 2 favoriter. B-M Din musiksmak är bred och Old-School. Bitvis är den riktigt bra :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Santana är inte dum heller. Queen är ett annat bra band att lyssna på under bilkörning. Nirvana är också bra. Inte det amerikanska 90-tals knarkarbandet med Kurt Cobain dock. Utan ett brittiskt knarkarband från sent 60-/tidigt 70-tal som spelade psykedelisk pop inte helt olik Beatles mest flummiga period. Det finns så otroligt mycket bra musik. Alltid något som passar olika körsätt, humör, väderförhållanden samt omgivningar. ///M som i M52TUB25! |
|
|
Ett snabbt överslag och man ser att Rammstein leder, tätt följd av Dire Straits. Sedan kommer Nightwish, Kent, SPOCK och Kraftwerk. Man kan ju bara konstatera att det skulle bli en "intressant" skiva att mixa för att passa de flesta här! =) |
|
|
Rammstein har ju en viss charm förstås. Inte för att jag förstår så mycket av vad de sjunger. Men tyska passar bra till deras tunga metall med technoinslag. Det blir komiskt, fast på ett bra sätt. Rammstein passar säkert bra på Autobahn men personligen anser jag att de bäst upplevs live eftersom deras scenshow är minst sagt spektakulär. ///M som i M52TUB25! |
|
| Hellacopters,Kent funkar fina fisken när man glider på vägarna. | |
|
!BJÖRN... Då kanske Promoe gillas också? |
|
|
det går mellan Metallica Creedence Johnny cash |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.