|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
Godkväll alla BMW ägare. Satt och brända kopier på favoritskivorna till bilen och funderade lite på vad andra lyssnar på i bilen. Så frågan är som följande. Vilken är din favoritskiva/skivor till bilen? Följande lista är mina 5 i topp 1. Ladytron - 604 2. Komeda - Kokomemedada 3. U.N.P.O.C. - Fifth column 4. Calexico - The black light 5. Silly season - Here's the beef phil 6. N.W.A.-Straight Outta Compton | |
|
Det är ju lite tillfället som avgör favorit musik i bilen. Rammstein Manowar Nightwish ...och mkt mer är ju att föredra. Det ska vara tung musik iaf. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Lastbilsåkarmusik :-) Dave Dudley,Moe Bandy,Junior Brown mm. Lyssnar på allt annat oxo. Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
|
För min del blir det oxå mkt hårdrocksmusik samt en och annat "tuggummi-dänga"... Sjöberg |
|
|
1.Rolling Stones! 2.Rolling Stones! 3.Rolling Stones! 4.Rolling Stones! 5.Rolling Stones! |
|
|
Just nu går..... 1. Mycket, mycket Pearl Jam sedan länge och så lär det förbli... 2. System Of A Down 3. Pixies 4. Kent 5. Thåström Det är det senaste jag kommer ihåg attjag spelat i bilen, den är förövrigt fylld med en massa brända blandskivor och diverse pop/rock/hårdrock/rap skivor som rullar ofta... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Just nu: Hot Water Music - A Flight And A Crash Alkaline Trio/One Man Army - Split Huey Lewis and the News - Fore och en massa blandskivor med SoCal- punkrock. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Lite blandat gammalt och nytt: Alannah Myles - Black Velvet Esbjörn Svenssons Trio - from Gagarin's Point of View Tori Amos - Scarlet's Walk U2 - How to Dismante an Atomic Bomb Joni Mitchell - Turbulent Indigo Mvh. /Kjell |
|
|
1. KKH Klubben´s första mix. En MASSA hårdrock typ Mustasch, Ozzy, Black Label Society, Hawkwind. Coolt när första låten är "Blessed Hellride" 2. Pear Jam - Allt med 3. Rammstein - Allt med 4. Kent - Allt med 5. Dream Theater/Black Label Society/Within Temptation. Det får bli en delad 5:e (KKH Klubben = Kaffe, Kaka, Hårdrock. Förening bildad av min bror och hans gode vän för att kontemplera fördelarna med riktig hårdrock över en kopp kaffe och en kaka) |
|
|
BMW Scandinavia 2004/2 Annars finns det en gammal tråd ang detta: Länk |
|
|
Little Goddess: En PJ frände, och samma bil kör vi också :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Greenberg: Kanske har med sorten att göra!!! ;) "I wanna race with the sundown. I want a last breath. I don't let out. Forgive every being. The bad feelings. It's just me. I won't wait for answers. You can't keep me here." |
|
|
Hehe, passande :) got a car...i got some gas oh, let's get out of here...get out of here fast ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
manowar: Gillar manowar och nightwish videos, men i bilen lyssnar jag inte på dem. Med risk för att skämma ut mig ;-) så kan jag avslöja att jag för tillfället lyssnar på Harpo, Tomas Ledin (70-tals hits) Ted Gärdestad och Nationalteatern! /A |
|
|
Här är det massor av blandat 80-tal för hela slanten. Journey, Starship, Tears for Fears, a-ha, Danger Danger, Don Henley, Icehouse, INXS, New Order, Ratata... och många, många, många fler :) MVH, E38B12 |
|
|
Depeche och sisters är det på mitt blandband som jag spelade in 1989 |
|
|
Little Godess: Hur blir man medlem i KKH-klubben? Annars blir det mycket Rammstein, Motörhead, Sisters of mercy, Annihilator & Philemon Arthur and the dung. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
IQ=pi: Det är en avancerad process där man läser deras omfattande stadgar och sedan är man automatiskt medlem. Vare sig man vill eller inte. På livstid!!! Eftersom jag har varit tvungen att korrekturläsa dom så är jag med andra ord medlem. ;) |
|
| Dire Straits är ju aldrig fel i bilen.. Eller varför inte lite gammal hederlig Italo-Disco?? | |
|
Då min BMW inte rör på sig så mycket nu i vintertid, så kör jag en annan bil som inte ens har stereo :( Till våren när 325an plockas ut skall jag dock installera ett hyfsat system med mp3-stöd. Då jag snöat in i 80-talets ljuva toner, håller jag på att sammanställa den i mitt tycke perfekta 80-tals mp3-samlingen för bilkörning, som jag skall njuta av i bilen i sommar :) Jag har i skrivande stund arbetat fram en lista på nästan 100 titlar och fler skall tillkomma, för att sedan filtrera fram de ultimata godbitarna och förhoppningsvis hamna runt 50 låtar, för en hyfsat bibehållen ljudkvalitet (låg kompression). Kan posta tracklisten, när skivan är färdigsammanställd. Det enda som kommer att saknas är en alpinvit E30 cabriolet med rött skinn ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Micke80: Mkt riktigt, 1979 (innan du var född) så körde jag och en polare till München i en seg 520 Aut. med trasig kickdown. Då var det Dire Straits och Bruce Springstein för hela slanten. /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.