|
|
|
|---|---|
|
hej. hade tänkt bygga lite seriösare billjud i min bmw 323i -86. har fjäderbensstag fram och bak. fjäderbensstaget bak är rätt mycket ivägen då jag ska bygga ljudet. så min fråga är om jag märker någon skillnad ifall jag tar bort det?? tacksam för svar MVH MIcke | |
|
ÄR de ett "farbriksbyggt" fjäderbenstag och du bestämmer dig för att inte ha de kvar är så kan du sälja de till mig ;).. Tyvär har jag inte svaret på din fråga.. Mvh Uffe |
|
|
Mest troligt märker du ingen skillnad alls i bakvagn. I framvagn får tornet ta upp en utåtriktad kraft vid kurvtagning, denna kraft överförs även på det andra tornet vid användande av fjäderbensstag, men bak ligger inte kraften där upp, staget sitter enbart där dämparen är infäst i den har bara uppåt/nedåtriktad kraft att ta hand om, så mycket liten del av karossens vridning uppstår där bak, bussningar o annat ger sig mycket tidigare än karossens vridning börjar. Så ta bort det du, det är ganska meningslöst att ha på en E30 för gatbruk..... ///Magnus |
|
|
wuffee: det är ett fabriksbygdt stag. men jag ska nog ha kvar det iallfall :) hör av mig ifall jag ska sälja. E21-racing. tack för ditt svar .. var ganska detaljerat :) lärde sig lite på köpet. har inte hunnit göra någonting än eftersom lyset i garaget dog för någon dag sen. måste kolla upp det först.. :) MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.