AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
461

Akutfråga besiktingsfråga

Hej

Har en fråga om min sommarbil som jag hoppas för svar på idag innan jag blev tvungen att hugga en resttid för besiktning.

Jag har 18" på bilen och har inga andra fälgar tyvärr, hur ser bilprovningen på detta? Är det enda man kan göra att hoppas på att man kommer till en bilintresserad besiktningsman som ser mellan fingrarna på detta? Jag menar dom måste ju fatta att man ändå byter tillbaka direkt om dom tvingar mig att slänga på polarens 15"...

Tacksam för snabbt svar /erfarenheter

Mvh
john
Aldric
Jag är ingen expert, men såvida omkretsen på hjulet inte överstiger en viss procent i förhållande till originalhjul och inte sticker ut utanför bilen eller tar i eller på något annat sätt ställer till det ska det nog inte vara några problem.

Tror det är 5% .. se i styling forumet, har för mig det står förklarat där! Lycka till :)
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Du får nog inte det om den inte är typad för 18".
Men du kan chansa : ) Det gjorde min kompis med sin
9-5:a å då hadde han 19" och toning runt om (ja även vindruta) och han gick igenom!!!! Otroligt men sant.

Det var i år.

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Aj då... Jag får hoppas på det bäste, återkommer med hur det gick....

Mvh
John
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Det var till en E36 modell lite äldre detta gällde? Isåfall behöver du nog inte oroa dig om någon omtypning. Har själv M3 original 17" från en 97:a och de har aldrig sagt något om detta.

Som nämnts tidigare, sålänge du håller dig inom de 5% så lär det inte vara några problem. Meddela oss gärna hur det gick.

Är det bara jag som tycker att SBP har blivit mindre petiga de 2 senaste åren? Tidigare skulle det bankas på varenda liten metallbit men nu är det mer som löpande band, snabbt in och snabbt ut. Ja alltså sålänge bilen ser någorlunda normal ut.

Mvh
Carsten
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det går skitbra!

Jeppe
Tjenare

Han brydde sig inte alls om 18". Bilen har stått still i 4 månader så jag åkte på dålig handbromsverkan och en trasig lampa så det blir till att smörja upp den.

Mvh
John

MG
När det gäller däckets utstick utanför skärmkanterna så får sidan av gummit sticka utanför skärmen men inte själva slitytan.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Vad beror detta på? Är det då endast för vattensprutet?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det får inte sticka utanför alls.

Jeppe
MG
Stente! vet inte vad det beror på men besiktade min bil med 235-17' med ett offset på 3,3 (bilen godkänd med 2,2) och det var inga som helst problem.ifråga satte innan bes om detta, men de sa att det inte var något problem så länge inte slitytan var utanför kanten.däcksidan var ca 2cm utanför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.