AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
495

Hydraulisk åpning av bakluke

AM
14
AMT Racing
BMW 735 IA -98
Skal montere automatisk åpning av bakluke på min bmw 735 ia 98 modell..
Noen som har gjort det før??

Kan ikke se at det er lagt opp noen ledninger til det..
Det kom vel ikke på noen biler før i 1999 tror jeg..
Noen som kan hjelpe?
AM
14
AMT Racing
BMW 735 IA -98
ingen som har gjort det her før
Scheckheft
Hej
Har själv inte gjort det men vet en medlem på 7er.com (B12) som lyckats med konststycket. Enligt honom ett omfattande och kostsamt arbete som tar flera dagar att genomföra. Länken till tråden:
Länk
Vet inte hur mycket tyska du förstår. Möjligheten finns ju alltid att maila honom för mer info.

Mvh
Scheckheft

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Inte värt det. Tro mig. Visst är det ett kul option, men...
Kom nyligen hem från en kortare utlands vistelse. Bilen hade stått parkerad på min garageuppfart som sluttar lite. Vädret hade svängt mellan mkt. snö och bildväder. Den dagen jag skulle ha bilen så var det så klart minus grader. Bakdelen på bilen hade stått uppåt, så när jag trycker på lucköppningsknappen på nyckeln så börjar luckan att öppna. Vad som också har hänt är att "groparna" där hydraulcylinder med slangar vilar har fyllts med vatten och slangar och cylinder har därmed frysit fast (varför finns det ingen dränering i groparna...). Luckan fortsätter att öppna vilket medför att nedre slangkopplingen till hydraulcylindern bryts av och röd hydraulolja dränker in bilens bakdel. En tråkig baksida av options. Den ena slangen finns tyvärr inte att köpa lös, endast i kombination med cylinder a ca 2800:-. Personligen skulle jag ha avstått från att eftermontera.
AM
14
AMT Racing
BMW 735 IA -98
Er det noen som kan tysk her?
Som kunne skreve eit inlegg å spørt om eit koblingskjema..

Jeg har alt utstyret har bare å koble det igjenn...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.