|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var någonstans man kan genomföra ett motorbyte, helst i närheten av Jönköping? Skulle också mycket uppskatta en ungefär prisuppgift! -( ALPINA POWER )- MVH Alecci | |
|
Hej jag frågade en bmw-mek-firma det när jag bodde i stockholm förut och dom ville ha ca 5-6000:- för den operationen, det är ju lite pill med el och så..... det slutade med att jag gjorde det själv... /Ronny E-30 alpina köpes...... |
|
| Alecci, vad blir det för motor i E30´n, M50 2,5 eller... lite nyfiken är man ju ! | |
|
Det blir nog faktiskt bara en 2,5-liters M20, än så länge i alla fall. Skall använda 323'an som bruksbil/vinterbil. Men däremot så har bilen gått 27000 mil, och motorn börjar ge ifrån sig lite missljud som jag inte tycker om. Dessutom så går den inte helt rent. Är tyvärr inte så inne på det tekniska... Har hört att det i princip bara skall vara att lyfta i och ansluta en M20, och om jag ändå skall göra ett motorbyte, så varför inte byta upp mig? Hade det bara varit lika billigt och lika smidigt att få ner en M50, så hade jag inte tackat nej till det... Tack för era svar! -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.