|
|
|
|---|---|
|
tjena fter att bilen blev överhettad i vintras så tog jag mig tid o lyfte på toppen för o kolla problemet dt visade sig att 1 ans kolv har smällt lite vid kanten (väldigt lite) tror ni att det krävs en hel renovering dvs borning ab block osv eller räcker det med byte av kolven ? själva blocket såg okej ut o även toppen har klarat sig är så jävla desperat så att jag har redan lagt en annons på bilen i delar :( Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i | |
|
vad jag vet, så Är cylindern skadad? om inte BRA! har materialet förflyttat sig ända ner i ringen? om inte bra annars kasta kolven Är inget av detta fallen så är det väl bara att köra på men att byta kolven innebär ju att lyfta ur motorn (man får ju inte loss tråget) Behöver du bara en kolv så hör av dig, jag har en 12st ligger kan kolla om jag kan avvara en isf. www.535twinturbo.com |
|
|
Okej Har inte vridit runt kolven för o kolla loppen ännu pga att kamdrevet hänger på snöre för att motorn ska vara nollad, men jag tror att jag ska ta o vrida runt den o kolla hela vägen ner, troligtvis kommer bilen att säljas i delar om det inte visa sig bara vara kanten på kolven som är paj går det verkligen inte att ta av tråget på plats utan att ta ut motorn ? ..//zacka |
|
|
calibramannen Nu tar vi det lite lugnt, va? Den där säljer du inte i delar! Förstår du det, va? =) Eller är den allmänt skabbig/rutten..? Om inte får du gärna berätta mer om den, eller nått. Du kan ju mejla mig, isf... |
|
|
ska du sälja den så SKA/MÅSTE Jag få köpa Alla vatten/kylar slangarna! www.535twinturbo.com |
|
|
tror att jag ska sälja den i delar så skabbig är inte bilen, men jag har ingen ork eller lust o mecka längre japp allt är till salu maila mig på zacka@bredband.net angående slangarna o skriv exakt vilka slangar du vill ha ..//zacka |
|
|
skriver just nu! www.535twinturbo.com |
|
|
Men vad fasen... Seriöst, sälj den till mig! =) Om det nu inte är större grejjer än en kolv som är rutten... För när jag är klar med en framtida M535i så kommer den inte att ha kolvar från en M30B34. |
|
|
det kommer en kille o kolla på bile imorgon han bjöd 7000:- så är du intreserad så är du välkommen att komma o kolla på den o bjuda ring på 0709-562903 |
|
|
blir inga slangar alltså? www.535twinturbo.com |
|
|
för min del så tjänar jag mer pengar på att sälja den i delar, men köper nån hela bilen så underlättar det för mig o för den personen som vill gra iordning den att allt finns kvar men få se, vill han inte ha den så skruvar jag ner den idag direkt o då får du dina slangar |
|
|
phuee, bra :D men du hör av dig va eller ska jag påminna dig? www.535twinturbo.com |
|
|
du har möjligtvis inte bilder på bilen? isf, skicka gärna till chrillos@gmail.com eller lägg upp länk =) |
|
|
Länk |
|
|
främre ser på nåt konstigt vis intryckt fram till på bilden, men det är den inte nån slags reflex från kameran säkert :) Okej nu är det så här, killen som va intreserad av bilen har inte hört av sig så imorgon skruvas bilen ner i delar så allt finns för försäljning 3riksson, du får ett mail snart av mig angående slangarna |
|
|
ny annons uppe nu under säljes avdelningen kom igen o fynda innan den åker till skroten :) ..//zacka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.