|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tryggve: Det finns ju en kapsylvariant till E36 också, Style 13? Fast du menade kanske Style 5 ändå? :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Som stylingfälg till E36 i överdimension rekommenderar jag BMW Radial. En enkel och tidlöst elegant fälg. Till E36 skall fälgen inte var större än 17". Ser malplacerat ut med artontummare på den modellen. För stort. En snygg sextontums tillbehörsfälg ur BMW:s sortiment kanske är snyggast? | |
|
Appropå originalutförande så såg jag för ett tag sedan en E30 M3 i strikt originalutförande i vackert zinnoberrot och med de klassiska BBS krysseker i dimensionen femton tum. Den var så vacker att jag nästan började lipa. Fick dock skärpa till mig då jag var i ett umgänge som inte har förståelse för vuxna karlar som lipar för en omsorgsfullt skött E30... :-) Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Olof > Är jag helt ute i det blå nu? Tenta i morrn får skylla på det... Måste ta och titta i mina broschyrer när jag kommer till Halmstad. Eller vänta lite, Style 5 är de som du har på din racer? Style 13 är kapsylerna, likadana som jag hade på den 318is som Anton köpte? Kunskapen om andra modeller än e30 verkar vara högst begränsad. bjoerck > BBS krysseker är mycket mycket mycket snyggt! Men bilen skall vara brillantrot ;) /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tryggve: Nu fick du rätt på det :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
M femman: Här har du pics. Länk |
|
bmw,m3 |
Jag har 18tums ac schnizer fäljar på min m-3-94 kanske någon vill byta mot 17tums fälgar? |
|
Själv har jag 16" Ace imola fälgar på min kärra... Ska fortsätta o köra med dessa 16" då man tjänar absolut inget på större dimensioner än en mager plånbok och nåra kåta blickar! Ps, 16" hjul är snabbare än 17" i acc =) =) Nää, Men 17" är lagom snyggt, fortfarande komfortabelt och lagom! =) Är faktiskt sugen på OZ racing fälgar till min bil i 17"... Vore fint! =) Shake That Ass |
|
|
Tycker att M-modeller av 17" på E36 sitter riktigt fint. Tycker även att vissa 18" passar rätt bra också. Men, det finns alltför mycket eftermarknadsfälgar som bara blir vulgära.. Hade V-eker i 18" på min E36:a och inte är dom förstora Länk ?? ;) Smaken är ju som baken iof. |
|
|
Ett par fälgar kan väll inte bli för stora? bilen:Länk |
|
|
Så här är det. Allting har ett sammanhang. En helhet. Proportioner. Tänk dig en person på 155cm som har ett huvud med en halv meter diameter. De flesta av oss skulle tycka att detta såg lite udda ut. Huvudet passar då i själva verket en kropp med en längd på, pjaa, runt 5m. Huvudets storlek står alltså inte i proportion till kroppens. Det samma gäller bilar och dess fälgar. Alltså ännu en gång - proportioner, helhet. ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Exakt. Och som helhet så passar 18 tummare perfekt på E36an. |
|
|
19" ser fett ut.. sämre prestandard men fett ack så fett. Tror du kommer att dra samma ramsa som tjejer med silikon bröst. Fan jag skulle gjort dem större. :D |
|
|
Det som är snyggast av allt med 19-tummare på E36 är att de 320 mm stora bromsskivorna med åttakolvsok som sitter standardmonterade då syns... Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
bmw,m3 |
någon som vet vad man kan köpa kromringar till 18tums ac schnizer fäljar dom har tyvärr blivit lite kantstötta, tänkte om de finns kromringar isåfall är jag tacksam för svar gärna vad man kan köpa dom. Mvh |
|
Nike79: Nej, eftersom den aldrig levererades med större än 17". bjoerck: Haha :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
18" lugnt tycker jag!!! ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.