|
|
|
|---|---|
|
Går i tankarna att köpa en e32 och låta den gå på sommarsäsongen och eventuellt en del under våren och sedan ställa in den i garaget så den slipper saltet och köra i 325an på vintertiden. Har kikat överallt efter det fina exemplaret, vill ju ha ett ganska lågmilat exemplar... Vad har ni andra för erfarenheter när ni har letat? Mina enda krav är egentligen att det är antingen en 730 el 735 med sexan i och att det är skinnklädsel i bilen och givetvis att det är ett fint exemplar som är värt att "ta hand om" Automatlåda eller manuell spelar egentligen ingen roll heller... Vad är att tänka på med dessa bilar? Är topparna lika känsliga som på m20 modellerna? eller kan man åka i den i 30k mil utan problem om man sköter servicarna? Har även kikat en del på mobile.de som givetvis har mer utbud, i fråga om import så skulle det inte ske för ekonomisk vinst utan mer därför att utbudet i tyskland är större än här och man kan välja och vraka lite mer där... Ingen som vill sälja sin ?;) | |
|
Min 735IA är jag mycket nöjd med. Skön att köra med automat och bra accerlation. Bränsleförbrukningen är inte så farlig utan ligger ungefär som min gamla Volvo 740 och då är det med tung högerfot. Försäkringen är den värsta kostnaden. Vill du ha en fräsch e32 så får du räkna med att slanta upp annars är det lite smårost och skruvade mätare. //Per |
|
|
Se mer på skick än mil, då detta är så pass gamla bilar. Är de bara underhållna och servade, är milen inga problem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tyvärr är den såld, Men den perfekta E32:an hade varit den Granitsilverfärgade 735iA-91 jag tittade på 30/12 förra året 29400mil pris ca 24000kr mycket välskött och välutrustad otroligt fin för ålder/miltal. Den här ska du undvika om du inte gillar egenmålad Shadowline, lös passagerarairbag, delvis skinn delvis plyschinredning, ej korrekt servad Länk Däremot är den här vettig med det jag hann ta reda på innan jag hittade den 540 jag köper i stället för E32:a Länk drygt 22000mil, 3äg i Tyskland, 1äg i Sverige, plysch, ACC på fylld och renoverad förra året, troligtvis diffspärr men inte helt säkert, stod två år med trasig motor innan Ulf köpte den med kravet att motorn lagades, Vilket skedde på BMW verkstad för 35tkr. Mvh Stephan |
|
|
Förstår hur ni resonerar lite... Jag känner skräck för en sådan bil som folk har pillat på med för mycket och målat själva och bilar som inte är servade riktigt... Men hur ska man veta sånt? Jag menar det finns ju ingen som servar en 735a som är runt 15år gammal på bmw hela tiden fortfarande... Någon enstaka möjligtvis... Lägger gärna en bra slant för bilen men jag vill ha ett fint exemplar... mekar gärna men som sagt... skicket är viktigt. Erikw : Anta att man får tag i en bil med bra skick och mätarn står på runt 20k och den har de spec som jag vill ha, ska man bli avskräckt för milantalet eller slå till ändå? är de här milen ett problem för en sån här bil. Hittade en bmw 735 som hade gått 11000 mil (årsmodell 88) den var importerad år 89 men det fanns inget skinn i denna plus att den bara hade vinterdäck... Inte för att jag säger att alla bilar som är importerade är skruvade eftersom skruvade svensksålda bilar också förekommer mer än vad man tror. Men som sagt... Hur ska man kolla upp hur lugnt bilen har gått och vilka är dessa bilars svaga punkter? Kommer även att undvika v8 och v12 Mvh Mikael |
|
|
m_johan84; Milen är det jag oroar mig för minst gällande E32 se bara på HD91s fars 735i-88 som rullat över 50000mil, Den 735iA-91 jag körde med 29400mil kändes hur fräsch som helst absolut inte som 14år gammal, Det är mycket värre när skötsel är eftersatt. V8 som jag har erfarenhet av "V12 uttalar jag mig inte om" tycker inte jag att du ska undvika som sådant, Jag har inte haft några jättehöga kostnader på min 540, Se bara till att automatlådan på 740 är välskött helst renoverad som den 740iAL-93 med 33000mil jag tittade på i höstas, Även den var precis som 91:ans 735iA ett mycket bra köp så det går att hitta bra exemplar vilket jag tror 730i V8:an som jag skrev om i förra inlägget är. Mvh Stephan |
|
|
Personligen köper jag hellre en välservad, ompysslad och skött 30000-milabil än en nergången 15000-milabil. E32 kan rulla långt om de får service och omvårdnad, men slarvas det går det fort utför. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.