AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.711

Baklukelås, E39 Touring problem

Ar
26
Arvid K
F45 218i Active Tourer -15
Når jeg går inn og ut av bilen i løpet av dagen /åpner og lukker dører, spretter gjerne bakluken litt opp og melding "Bootlid Open" i displayet. Dette selv om soft-close-mekanismen har trukket døren inn til låst stilling. Skjer også selv om jeg har litt lufting i vinduer. Er klar over problemet med tett bil og overtrykk ved smelling av dører.
Men ER den låst så skal den vel også VÆRE låst, og ikke sprette opp i tide og utide? Noe jeg kan gjøre med dette, stramme mekanismen på noe vis?

ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Jag hade samma problem med min, men jag gjorde rent rutan som också kan öppnas och drog igen den lite hårt.
Lampan är släckt alltsedan...

525iTouring
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Den lilla "slangen" med kablar i skall Du nog titta på. Inte helt ovanligt med kabelbrott i denna. Ger olika effekter beroende på vilken/vilka kablar som går av, bland annat det Du beskriver.

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
"Slangen" som sitter mellan kaross och baklucka...

Carl
BM
35
BMW Uffe
BMW 530IA Touring 2001
Hade problem med att glasluckan bak öppnade sig i sommras under semestern, kollade sladdarna inga fel.
Det var låshandatget í glasrutan som var slut, bytte skälv, det satt fast som bara den jag fick borra sönder handtaget, lirka ur det ur glasrutan sätta det i skruvstädet för att få ur axeln till torkaren.
Nu är det helt bra, passade på att smörja vindrutetorkararmen och satt dit nya o-ringar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.