AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
570

Id3-tag med Ice>link i E39 Business?

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag har äntligen fått trevligt ljud i bilen med hjälp av en Ipod mini och en ice>link plus adapter =)

Men mycke vill ha mer.... Nu försöker jag få id3 att visas, men jag är osäker på vilken config fil jag ska använda, då jag har en Business av den gamla sorten dvs utan mid (kombinerad kassett och radiopanel med enkelradig display). Någon som har provat? Jag har testat med "radiofilen", men den installerade sig en gång utan resultat. Nu får jag ingen fil att installera sig, varken mid eller radio. Allt utom texten fungerar dock som vanligt.

Någon som har pillat med detta och vill hjälpa mig hur jag ska göra? När jag spelar upp en av configfilerna och sätter ipoden i dockan slår den ifrån och börjar spela en annan låt istället.

För övrigt anser jag att detta är det roligaste och bland det mest användbara tillbehöret till BMW på länge, ljudkvaliten slår ut allt vad kassettadaptrar och fm-sändare klarar =)

Förtydligande:

Fråga 1: Vilken textconfig-fil bör jag använda?

Fråga 2: Vilket är det korrekta sättet att lägga in filen på Ice>link?

6a - för det är du värd
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Hihi.... hittade en länk i en annan tråd som jag missat förut:

Länk

Enligt denna, har fråga 1 besvarats, min stereo:

BMW Business RDS mit IRIS

Det borde betyda att jag ska använda IRIS-filen i min spelare.

Uppdaterad frågeställning:

Fråga 1: Varför avråder Dension att använda IRIS-filen i deras instruktion?

Fråga 2: Vilket är det korrekta sättet att lägga in filen på Ice>link?

6a - för det är du värd
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Fråga 1: Ingen aning. Den kanske inte är färdig ännu eftersom det är en beta-version. Hör med Dension.

Fråga 2: När jag har uppdaterat har jag markerat filen i iPod och sedan börjat spela den. Sen sätter jag den i dockan och det hela är över på någon sekund. Jag hade inga andra låtar alls på iPoden samtidigt så om min också skulle börja spela en annan låt direkt efter eller inte kan jag inte svara på.

Visst är den bra! Man blir glad att det går att lösa så smidigt och snyggt.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.