|
|
|
|---|---|
|
Dessa fick jag när jag köpte min 530iA... den förre ägaren hade ingen en aning om vad de var för nycklar. De ser ut så här: Länk och de har en BMW logga på sig. på papperslappen står BMW 530iA och min bils chassie#. när vi köpte 523an så fick vi med ett par nycklar som er ut så här: Länk Länk och som vi inte vet vad de är till för. Är det någon som vet vad dessa nycklar går till? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
hej! nycklarna till 530:n är troligtvis nycklar till original låsbultar till fälgarna! mikael |
|
|
Den röda är till det avtagbara dragkroken, kan den andra knippen vara reserv? alt. till nån BMW-takbox? M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
De första nycklarna är till låsbultar, precis som Mikael säger. Har likadana på min 518i. |
|
|
Jaha.. där ser man.. jag har låsbultar till min 530 men jag har andra nycklar till dem, så då kan jag med andra ord slänga de gamla nycklarna. Det är mycket möjligt att de röda är till den avtagbara dragkroken på E39an.. visste inte att man hade nycklar till dragkrok. Någon takbox har vi dock inte. Tack för snabb hjälp! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Dragkroksnyckeln har 2 funktioner: Dels för att låsa fast den så ingen kan sno den, dels att den bara går att dra ur i låst läge, dvs man är helt säker på att dragkroken är ordenligt fastsatt. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.