|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Hur har det gått?? har du hört av VV än? Tror att fler väntar med spänning.. | |
| Usch vad trist och hoppas det löser sig till slut så at du kan köra med din bil. Jag hade många funderingar att åka till tyskland och köpa bil därifrån men efter har hört en massa problem bl a skruvat, bluff firmor etc så beslöt jag att köpa svensk såld BMW så kände det sig skönt att man slipper all strul. Men det verkar som många ändå tänker importera bilar som skulle riskera bli blåst etc... | |
|
robotics6: Problem med skruvade bilar hos handlare i Tyskland är nog mindre än i Sverige. Om du åker ner och köper en bil hos en seriös firma så är chansen liten att du blir lurad. Merparten av de skruvade importbilar som rullar i Sverige är manipulerade EFTER att de sålts i Tyskland och FÖRE de inreggas i Sverige, med andra ord så är det den som importerar bilen som fifflar. ___ //Ulf |
|
|
Dom som har hand om ärendet på svenska vv väntar på svar från Tyska vv, plus att dom har åkt på semester och kommer tillbaka i Augusti.. Så det är inte mkt mer för mig att göra än att vänta. Det har jag ju ändå gjort i 10 månader nu.... |
|
|
Jag skulle inte dra mig för att importera bil från Tyskland igen. Men då skulle jag vara mkt mer försiktig. Inte vara godtrogen tex... Man kan få en hel del bra tips om import här på autopower, dom som är intresserade har inte mkt mer att göra en att leta efter dessa.. Föresten, en god sommar till alla.. |
|
|
Ansi: maila mig snarast då jag har familj i Munchen och jag har pratat med Pappsen som har kollat med TUV och det kan visst gå att sälja bilen till mig och sedan säljer jag tillbaka den till dig med alla papper.Detta skulle dock kosta med allt som måste göras ca: 800-1000:- skr (125 Euro) och detta är endast kostnader som jag måste betala och inget som hamnar i min egen ficka.Du får naturligtvis kvitton på alla utlägg som du ska lägga till handlingarna.Detta skulle kunna ta max 2 veckor om vi skulle dra igång nu i juli men om du vill vänta och höra vad svenska vv säger så står mitt erbjudande fast även i augusti ;) Jag kan då ta med de kvitton du och jag skriver och registrera och besiktiga bilen i Munchen varpå jag får ett nytt FZB i mitt namn som vi tar med till Sverige och använder när vi skriver över bilen på dig igen. Let me know,,, MVH Chris - Min M3:a ser ut som en "Falafel-Vagn" men går som en Ferrari - |
|
Daviden |
Hur har det gått? Har ni gjort som ChrisXtreme föreslog? |
|
jag har varit på semester och det hela har varit på is.. pratade igår med vägvärket (vv). han som har hand om ärendet är på semester och kommer tillbaka om 1 vecka. väntar för att se vad som ommer att hända. ChrisXtreme: tack för erbjudandet jag har kompisar i Tyskland som kan hjälpa, men väntar på vad vv säger först... |
|
BMW_M3 |
natasha du kan lika gärna hålla flabbe* om du inte har nåt vettigt o säga tänk fall det hänt dej. |
|
Ansi Om du tycker att vägvärket tar tid på sig kontakta då Jan Hallman på Kommerskollegium i Stockholm och anmäl vv som ett handelshinder. Om det nu är själva regstreringen som tar tid. Jag gjorde det med min bil och skickade cc på alla mial till den mycket trevlige Hallman. Du kan lita på att det tog skruv i Borlänge då. Lycka tilöl med lösningen av dein sorgilga historia Tvåhundra på snö vore kul |
|
BraMotorVerkstad |
Ansi, jag kanske kommer in lite sent i den här diskusionen. Men, har du svensk hemförsäkring (eller andra försäkringar)? Där finns ofta rättskydd inbygt. Är du sedan inne på ett företag och köper en bil, kan inte "chefen" hävda att en av försäljarna "egentligen inte var anställd" och att han (chefen) inte har ansvar för honom. Den där chefen försöker sprattla sig loss ur problemet. |
|
Kom hem från semestern igår. Fick klartecken från vägverket och registreringsbesiktigade bilen idag.... ÄNTLIGEN.... Tack alla för era råd och stöd -även dig Natacha :) - |
|
|
Skönt det löste sig trots att det tog lite tid. ___ //Ulf |
|
|
Har läst igenom allt. Vilken soppan... men som sagorna säger. ...och så levde de lyckliga i alla sina dagar (du och din underbara bil) ;) GRATTIS!!! Trist bara att sommaren är över... Har du förresten hört något mer från chefen där nere? //Micke Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
|
Natasha var e du? :))) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Ansi: kunde du alltså reg.besiktiga den utan att ha fzg-briefet?? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Skönt att det ordnade sig! ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Micke_Sthlm: Nej, men ibland tänker jag vad "roligt" det skulle vara att åka ner med ett basebollträ... :) Rolex: Ja, vv skickade en förfrågan till Tyska vv och fick reda på bilens historik. Jag fick ett brev med deras beslut som jag tog med till besiktningen tillsammans med en kopia på FZB som jag hade fått från försäljaren. |
|
|
F*n vad kul för dig! Skönt att det löste sig fast det tog tid! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.