|
|
|
|---|---|
|
Hej, vill köpa 740i. Hittat en import med 1 ägare i Tyskland och 1 i Sverige,´98års model men registrerad Oktober ´98 så det är facelift. 9000mil, ej skinn, ej Navi, ej TV. Inte så mkt extra alltså. Motorn ser mkt fin ut, samt inredningen, service häftet är ok, servad på BMW i Tyskland. Generelt ser bilen "ren" och fin ut. Om miltalet stämmer vad tycker ni att ett bra pris för en sådan bil är? | |
|
Eftersom den saknar skinn kommer det vara ett lågt pris. Skulle tippa på 120.000:- |
|
|
Mycket lågt miltal kan göra att LME:s värdering är korrekt, finns dock risk/möjlighet att priset blir än lägre tror jag. /Simon |
|
|
Vad begär nuvarande ägaren för bilen? Mer info och några bilder så är det enklare att säga vad som är bra pris...men 120-130 låter bra om det är faceliften och milen är riktiga samt bra skick såklart.. Nackdelen är ju att den saknar skinn vilket de flesta kräver i en sjuserie. |
|
|
140000:- är priset. Tror ni att man kan pruta ner det till 120-130 är jag nog sugen, för bilen ser ut att vara i mkt bra skick. Skulle vilja ha skin också, men den ser riktigt fin ut trots att den inte har det. Jag trodde faktiskt att det var standard i 740 med skinn... |
|
|
Sanningen är att jag har en annan 740 som jag själv importerat, men har inte ens registrerat (mkt strul.. för den som är intresserad har jag ett annat inlägg) och vet inte om jag får behålla den. Så har börjat leta efter annan bil att köpa i Sverige sista veckorna. Jag tänker inte importera bil igen.. |
|
Scheckheft |
Hej Jag skulle satsa på en faceliftmodell from 9/98. I allmänhet är dessa modeller bättre utrustade med olika paket som fanns som tillval. Jag skulle inte satsa på en E38 utan skinn. Modellen är nog så svårsåld och avsaknaden av skinn gör det inte lättare. Jag tycker, trots dina dåliga erfarenheter, att du ska titta i Tyskland efter en faceliftad 740. Marknaden är större och hel del fina exemplar är till salu just nu. Mvh Scheckheft |
|
Håller med Scheckheft, måste ha lite framförhållning. Låter kanske tjatigt men; Välj en med Skinn och Navi (och helst faceliftad), du pratar trots allt om 140 papp. Väjer du objektet du "fastnat" för (utan skinn och TV/Navi) så kanske du får ca: 50k för den om ett par år. /Lazze Länk |
|
|
hallå.. jag såg denna när jag var i tyskland nyss o kollade på en 750. Länk den såg extremt billig ut svart tyg med manuell låda... den får du nog för 5000 eur men räkna inte med att kunna sälja den i sverige. |
|
|
Om jag vore ute efter en E38 skulle den manuella 740:in vara mycket intressant om skicket är det rätta, Plocka in den så kanske jag köper den om några år. Personligen har jag hellre Xenon än skinn och den silverfärgade var vettigt utrustad i övrigt även om jag inte har något emot skinn, navi etc. Mvh Stephan |
|
|
Tycker att 18000mil är för mkt. Har ngn läst mitt andra inlägg "Lurad i Tyskland" på import-forumet? Om ni har, så förstår ni säkert hur orolig jag är. Har ni ngt tips angående det? Sömnlös i Stockholm...( pga stress :) ). |
|
|
Ansi; Köp från auktoriserad BMWhandlare www.bmw.de vid import det är mitt råd för att lösa den frågan. Mvh Stephan |
|
|
Nästa gång (om det blir nästa...) ska jag absolut inte vara så lättrogen. Föresten vad tycker ni om 735i ´98-´99? Vill att bilarna ska ha gått under 10000 mil. Hade en manuell 730 ´95, som jag var mkt glad över och med 740 tänkte jag byta upp mig. Men kanske en manuell (svårhittade) 735i är "lika" bra? |
|
|
hallå... det där med att du måste handla av en bmw handlare är kvalifisierat skitsnack!, att sedan tro att varje bil i tyskland är skruvad e nästa, men du ska nog inte vara så godtrogen bara. en bil som i tyskland gått 15000 är i regel mycket finare än en som rullat i sverige. skit i milen, kolla på skicket!!!!! att få "rätt" bil är viktigare än att få en som har rullat lite. jag har handlat några vagnar därifrån nu, och det har alltid varit klockrent! givetvis har jag försökt att hitta bil i sverige, men det e svårt att hitta en fin. men en 740 borde ju inte vara några problem, då det finns en hel del av dom. den silvriga jag såg kan ju sägas att den var hel o fin, feta hjul utan kantstötningar, lite polering o vax så e den nog som ny. |
|
Scheckheft |
Hej Det skiljer inte så mycket prismässigt mellan en 735 och 740. Mitt råd: satsa på en 740. Bättre prestanda, oftast bättre utrustningsnivå. 735 ingick inte i BMW Sveriges modellutbud och kan vara lite mer svårsåld än 740 här i Sverige. Tänk på att prisraset för faceliftmodellen nyss har börjat. Vad priserna för en 99 eller 00 ligger på om ett år är lite svårt att sia om. Mvh Scheckheft |
|
tamtech; Där har du och jag helt skild uppfattning, Jag har köpt bil både hos mindre handlare och från en BMWhandlare, Det är en annan klass på en auktoriseradhandlare och en mindre ickeauktoriserad, Bara det att du kan klaga hos München är värt mycket! Det var det för mig annars hade jag fått betala 18000kr i kopplingbyte tror du att en mindre handlare hade tagit på sig det? Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.