AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
655

535 som inte driver

har problem med en e34 88 535 som inte driver problemet har ökat i från att först vara upp moror och inget händer tills efter en stund så åker varv räknaren ner igen och han börja driva nu händer det igenting han bara varvar och och rullar fram (sakta) jag vet att det finns ett hål på avgas röret någon stans långt fram vet inte riktigt var men och vet inte heller hur stort det har blivit men kan det ha något med saken att göra???
ap
45
aphexone
E28 M535ia -1986
E34 540ia touring - 1995
Låter som du inte har tillräckligt med olja i automatlådan.
jag manuel låda
jag har en manuel :)
fjamsetramsa
Kopplingen
men jag kan ju växla normalt när jag rullar så kan det verkligen vara koppligen??
kan vara bra att till lägga är att jag kan inte växla utan koppling om ni för står hur jag menar ;)
st
77
stejak
320d touring -0
Kopplingen...skulle jag säga....

Stejak
koppling
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
själva kopplingensmekanismen fungerar... ditt problem är att din kopplingsskiva är sliten och det gör att när du belastar kopplingen så slirar den och motorn går upp i varv utan att växellådans varvtal ökar.

hade däremot ditt urtrampningslager skurit så hade du inte kunnat växla även om du hade trampat ner kopplingspedalen.

om du förstår...

urtrampningslager har inget med själva kopplingsskivan att göra, utom att de arbetar ihop.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.