|
|
|
|---|---|
| Har felsökt och felsökt men kan inte hitta något fel förutom att det inte kommer mer än 1.34 volt till motorstyrprogrammet. Har bytt dess relä som tydligen är ett vanligt fel på v8 modellerna, men det hjälpte inte. Får inte liv i bränslepumpen heller men jag har tvångskört den för att se så den funkade och den var ok. Har en teori om att larmet (original monterat) eller någon komponent strular, men jag vet inte. Finns det någon där ute som kan ha någon teori eller vet vad det kan vara?? Nu e ja less på det här! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har larmet startspärr så kan det vara en orsak att den inte går, blockerar bränslepump och tändning förmodligen. ///MVH Hasso Länk |
| Japp, larmet har startspärr. För ett tag sedan brände jag 2 säkringar vid larmenheten p.g.a kortis i kabelstammen ifrån bagageluckan och då gick startspärren i automatiskt. Startmotorn gick men inget liv i pumpen eller tändningen. Vet någon hur man kopplar ur larmet eller kör "vid sidan om" så att säga?? Har försökt med alla tänkbara medel att aktivera och larma på bilen och larma av men det gör ingen skillnad. Har ryckt och känt på reläerna vid larmet så att dom klickar när dom ska och det verkar funka. Förresten, precis framför fjäderbenstornet på förarsidan sitter en liten svart plastbox inehållande 2 säkringar och 2 reläer, ett gult och ett brunt tror ja det va. Vad styr dom för något?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Går inte att verifiera utan inkopplingsmanual på larmet. ///MVH Hasso Länk |
| Någon som vet vad boxen med 2 säkringar och 2 reläer styr för något?? Står att en av säkringarna är till DME:n. Är inte det styrboxen?? | |
| Ingen som har nån bra ide'??? | |
| Det var alltså det vita Siemensreläet du bytte? | |
|
Vad har du för årsmodell förresten? |
|
| Bytte det vita siemensreläet i plastboxen med styrboxarna i. Var bergis på att det va felet. Bilen är en 540 -93. | |
| Går startmotorn överhuvudtaget? | |
| Japp, startmotorn går och motorn snurrar fint, men ingen gnista och inget bränsle. Inget kul fel.......... är oerhört tacksam för all hjälp!! | |
|
Har du kollat säkringarna/reläer under baksätet? Har för mig att där ska sitta några säkringar som har med motorstyrning/tändning/soppapump. Jag höll på med min 540 -93 hur mycket som helst innan jag hittade mitt fel och då vill jag minnas att jag var därunder och rotade efter säkring eller relä. Sen visade det sig i och försig att det var Siemensreläet under huven som vi pratat om. Men det är ju bytt på din så kolla under där och se vad som finns. |
|
| P.s När det var paj på min gick inte startmotorn samt "getriebeprogram"/"Transprogram" kom upp i checkkontrollen. I värsta fall kanske du bränt Styrboxen? Eller hade du kört bilen efter kabelbranden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.