|
|
|
|---|---|
|
Läste detta i lokaltidningen för någon dag sedan.. Länk Hoppas att testerna på gotland visar goda resultat, då kanske man slipper oroa sig extra mycket för rost under vintern.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk | |
|
Härligt och kladdigt. Däcken och hjulhusen blir som en stor sockervaddsmaskin. ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja,om det fungerar så vore det bra....Hoppas. Mvh Janne. |
|
|
Synd att det skall ta sån tid innan nyheterna når Västerbottens Folkblad, här på Auotpower är det välkänt sedan länge: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Skippa salt överhuvudtaget och socker... Uppväxt i dalarna (ovanför saltgränsen i mora) har inte blivit lidande av detta alls.. förutom att morsans opel har rullat 33 000 mil och går fortfarande igenom besiktningen... Folk är vana att det är saltat.. "-Ähh.. det är lugnt frugan dom har saltat" Och kör därför 110+kmh på vintern... Ge sthlmarna 1 år utan salt så har dom nog vant sig vid att det är halt ibland,, Och sänker hastigheten + ökar avståndena.. /Jimmy Länk |
|
|
Du har för höga tankar om såväl fiskmåsar som rapsneger (08or och skåningar) *S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Problemet är att i södra sverige så ligger temperaturen runt 0 oftare vilket gör att snön smälter bort och sedan fryser det på igen vilket gör vägarna till rena isgator. Lägre norrut så håller sig temperaturen under 0 och då blir det inte heller lika halt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
I Hassoland har det inte saltas på 5 år :) inom statsgränsen. ///MVH Hasso Länk |
svintoleffe |
Använder man skallen, så spelar det ingen roll om det är noll gradigt o isgata. För då får man köra efter vad väglaget tillåter. Men att det ska vara så svårt för till exempel 08 att förstå en sån sak, fattar jag inte. Samt dom som bor i mot skåne hålet. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Problemet med stockholm är att det är så jäkla mycket trafik. Skulle det inte saltas blev den nog kaos och hela stan stannar. //Player |
|
svintoleffe |
Som jag skrev tidigare använder man skallen så kan man även köra när det är halt utan problem. Iannat fall, så skulle ju aldrig norrläningarna aldrig att klara av o köra bil, samt alla andra där vägarna inte saltas. Så fort vägen är saltad , jo vad händer, farten ökar. Då är dte tio gånger så bättre med Varm sandning, eller sandning, för då fattar folk att det kan vara halt under sanden. Det verkar ju nästan som om man borde låta alla stockholmare göra om halkprovet, då dom bara vill ha bar väg o köra på. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Själv bor jag numera i Skåne och har väl således blivit en s.k. rapsn**. Jag kör 300 mil per månad med privatbilen och ungefär lika mycket fast per vecka i tjänsten. När det gäller de mil jag tillryggalägger i jobbet så är jag glad över att kunna köra 110 (eller mer) på motorvägen, men varje meter med privatbilen i detta saltland gör ont... Sen är det rätt kul att se hur en del infödda skåningar kör när det är halt... Amatörer =D |
|
|
Inte lättare att köra i skåne heller när inte de som plogar kan ploga! Körde från Sturup förra helgen i snö kaos och det va ju så dåligt plogat så man kunde ju gråta. Sen när man passerade Kronobergs gränsen så blev det helt annat... Så jag lider med bilisterna i skåne när de får köra på såna skit vägar :( /Johan Min bil: Länk |
|
|
Det skulle inte fungera i Sthlm utan saltet. Klimatet är ett av problemen. Snön smälter på dagen och fryser till is på natten. Detta i kombination med den "aningens" högre trafikintensiteten skulle göra situationen omöjlig. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.