|
|
|
|---|---|
750iAL |
va ute o kollade nu o det ligger en oljepöl eller rättare sagt en kalddig svart pöl strax framför bakdäcket på förarsiden..kollade under o lite rostskydd över alla rören som går där saknas men det e inte vidare kladdigt där..annrs ser allt normalt ut.. va fasiken kan ha hänt... ingen påverkan i bromsar eller i bränsle.... bilen e en 750IAL |
|
Tja...Låter som läckande stötdämpare eller läckage i någon anslutning/slang/rör till denna.. Brukar vara ett lite "jobbigt" fel i och med att du har nivåreglering på din vagn,vilket stökar till det "en smula". Mvh Janne. |
|
750iAL |
ok då blir det till att bygga om till vanliga dämpare bak då? |
|
Nja....Du får väl först ta reda på 100% vad det är som läker,sedan göra din bedömning av "skadan"....Räkna inte bort denna reglering innan du sett problemet :) Mvh Janne. |
|
|
Jag tippar på bensinläckage. Löser upp rostskyddet ,lämnar en kladdig pöl och dunstar. Eventuellt läcker det bara när tanken är full? /Janne |
|
|
Hej. Om det är så att du måste byta till vanliga dämpare, se så att du får rätt längd på fjädrarna. Fjädrarna som sitter på nivådämparna är kortare. Jag byte till vanliga gasdämpare och längre fjädrar och det var skönt att veta att man inte behövde oroa sig mer om den historian. Sen vart det ju andra historier om den iof...... |
|
750iAL |
Jan Ek: det luktar inte bensin utan känns mer som olja....typ pentosin.. |
|
Nivåregleringens vätska är väl pentosin? Jag vill ha en 750! |
|
|
Japp. Går även till servon så om man kör o nivån blir för låg, var beredd på ett jäkla oljud, skär genom hela bilen kan jag lova. Det bästa att göra är att låta bilen stå tills du fixat bya dämpare. Jag provade med Omega tillsatts men det hjälpte inte där. Högt tryck är det där då det formligen stod som en fontän i hjulhuset för mig till slut. SSka gå att renovera dämparna med, tror ErikW har nått tips om det. |
|
|
Det kan vara ett rör till nivåreglering som sprungit läck pga rost, på min gjorde hände det. Pentosin rann ner på bakre ljuddämparen med häftig rökutveckling som följd... Rören kostade ca 250:- /st och jag bytte både tillopp och retur. Ronny: Din gamla dämpare håller fortfarande tätt! Såg du mailet om skidluckan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Missade nog det mejlet. Haft en del bekymmer med nätet. Är ute efter en till 750 nu. Mejlar dig. | |
750iAL |
ok ska kolla..har dock inte sett ngra rök kvastar än o oljenivån ligger stadig i behållaren.... inga jätteläckor med andra ord..dett kom dock när bilen stått stilla över natten..ingenting på dagen när ja va på jobbet... e det tryck där när bilen e avstängd... |
750iAL |
RonnyL: Köp min... |
| Mejla pris o lite gott att veta om den. | |
750iAL |
har kollat idag o ser fasiken inget läckage..tog en tur på 7mil o kollade alla vätskor före under o efter körning...inget läckage eller förlorad vätska...ingen rök..inga fel alls.... kan ju va så att det va grannens gamla öljepöl som ja ställt mig i...kanske??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.