|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte ladbasonderna idag men jag tycker att 7 an går lika illa det är som hon får för mycket bränsle och jäkligt låg tomgång har ni några förslag på vad det kan vara?.Mvh Mats | |
|
Prova att boota om styrdatorn genom att lossa minuspolen i en timma, och sedan synka gasspjällen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
piddagomidda |
tjenis!! det finns 2 skruvar där lmm sitter som styr tomgång/co värdena tjecka dem. eller så kan du ju prova med att ta bort luftfilter sen starta bilen och kolla hur den går. det kan vara rotorn, fördelarlocket, tändkablarna, tändsiften eller kan det vara tändningen som inte ger tillräckligt med spänning kolla så du har spänning på varje tändkabel genom att ta bort huvudkabeln till fördelarlocket, sen tar du en skruvmejsel i en tändkabel som du har tagit loss och håller mot blocket, kör runt motorn på startmotorn kolla om där kommer gnista, finns massa saker som kan få en motor att klydda men dessa saker är något man kan göra själv,,, mvh pidda Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
|
Hej. Är du säker på att flänspackningarna mellan avgas-system och grenrör är hela? Om det inte är dryp tätt kommer nämligen lambdorna att kä nna av tjyvluften och kompensera med mer bränsle vilket ger låg/orolig tomgång samt misständningar och svartrök vid gaspådrag. Mvh Skalman ( |
|
|
Vad menar du Erik att synka gasspjällen jag är ingen höjdare på mek.Mvh Mats |
|
|
wilda: Länk Jag vill ha en 750! |
|
|
Och är det någon som vet en bra mek i västmanland som inte är allt för dyr.Mvh Mats |
|
| piddagomidda: jag har lite problem vid besiktningen med min HC, men om jag gasar upp den till ca 800 så sunker den till ca HC-60, ett plus vid besiktningen. min fråga till dig är, kan du tala om vad du menar med "lmm" eller förklara vad jag kan göra för att höja den. | |
Paap Reeder |
hm ... vad är det för justerskruvar på LMM? Finns iaf inte på min och skall man in under bakeliten tror jag det inte är nått man kan pilla med hemma i vedboden med bara ytterörat som mätinstrument. LMM är de båda luftmassemätarna som sitter före spjällen. MVH /// Paap R |
| hehe jag vet var massemätarna sitter, viste bara inte vad "piddagomidda" menade eftersom jag inte heller har några skruvar att ratta på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.