|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är något som skiljer mellan de olika årsmodellerna, gäller först och främst årsmodellerna med 3.0liters motorn. Men kanske även vad som skiljer 3.0 mot 3.2:orna. Jag är inte intresserad av skillnaden i motor eller drivlina mellan 3.0 och 3.2. Också därför jag skriver ett nytt inlägg, hittar i stort sett bara vad som skiljer motorerna vid sökning. | |
|
Du vill inte veta skillnader mellan motor och drivlina alltså, hmm...Ja. Utrustningsmässigt så vet jag detta: Sidoairbag kom -95. -96 kom digitalklimatanläggning -95 ska även styrning och bromsar vara uppgraderade men detta vet jag inte säkert. Nja, jag kommer inte på mera i huvet. Ska kolla upp lite saker... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Tackar! Hittade tusen trådar om skillnaden mellan motorerna när jag sökte så därför tyckte jag inte det behövde tas upp igen. Men om det skiljer något i motorer och drivlina mellan 3.0:orna så är jag intresserad. För det har jag inte sett något om. Det är lite det om skillnader i bromsar och styrning till 95:orna jag fiskar efter;) Jag är sugen på en M3:a och det blir till 90% säkerhet en 3.0:a. Frågan är om det är värt att rikta in sig på en 95:a. |
|
|
Vad är skillnaden mellan den digitala kliman och den icke digitala kliman? Är den äldre ingen klima utan bara AC eller är den digitala samma fast med en display för att det ska se modernare ut? M.V.H. |
|
|
Den digitala är helt automatiskt och den har även automatisk kontroll av luftcirkulationen (AUC). Den äldre med rattar är en manuell AC med 2 zoner. |
|
Gemini__ |
M3_LOVER: Kom inte sidoairbags -97? Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Hittade lite mer info nu, stämmer att sidoairbags kom -97. "iltr" Här hittar du alla skillnader mellan dessa modeller: M3 E36 3.0l Länk M3 E36 3.2l Länk Mvh: Thomas |
|
Kanon! Då behöver jag inte bekymra mig om årsmodellerna:) |
|
|
Gemeni: Oj då, jag menar passagerar airbag, inte sido airbag. Vet en sak till, 3.2:an har vita blinkers orginal. MVH: Henrik ///M3 |
|
| Här kan ni läsa om alla BMW´s M-modeller. En kanon sida! | |
|
Jaaa, den sidan var jävligt bra faktiskt Mfemman. )):: MVH: Henrik ///M3 |
|
| Sorry! Här är länken också... Länk | |
Gemini__ |
M3_Lover: Jaha, ja det förklarar ju saken =) M femman: Vaddå vare nå fel på mina länkar eller ;-) //Thomas |
| Gemini_: jag måste varit påtänd eller något ;) Missade var dina länkar gick! | |
|
Digitala kliman kom 95, för den har jag :) Mvh Per |
|
|
Och passagerar airbag fanns definitivt på 94:or, har sett sådana med passagerar airbag. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Ok då, kliman kanske fanns på sena -95or. Passagerarairbagen har jag aldrig sett på nån -94 iaf. Men det kan ju hända att dom fick det sent eller nåt. Jag ska nog sluta i detta ämne, har ju inte gjort nåt rätt i denna tråd:) Men jag försökte ju iaf:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Harris_85 >> Ok! Fast då är det ju airkondition (AC) i de äldre och klimatanläggning i de -96 och senare? Finns det bilar med bara AC efter -96?? För inte finns det väl manuella klimatanläggningar... M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.