AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.553

Nån som känner igen denna?

Sida 2 av 2
Jo det e sant Caspar. Men jag tog bara den estorilblåa som exempel! Den ser ju mkt fin ut för 195k. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Man får ju mkt gratis om man handlar en M ist för 2.8..

Och ang. försäkring så är endå M´en nästan halva priset mot M3an.. ganska sjukt :)

Och servicen är inte spec mkt dyrare än M3, 9000 för en insp2 hos Mbilar för M3an så..

Jaja, bara o drömma vidare :)

Ingen som vet vems den där estorilblåa M det är?

Mvh Per
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jo, ägandet är nog en skvätt dyrare. Men M'en är nog typ 50 ggr roligare också.......
Nu var den estorilblåa borta från blocket, hehe :)

Mvh Per
Caspar:

Look-a-like? :)

Länk

Mvh Per
Kommer lite mer frågor..

Vad tycks om denna? Ser ju mkt fin ut!

Länk

Vad betyder Coupling?

Är det många fall av z3 M som får problem med vanos?

Mvh Per
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Per: Look-A-Like'n var borta nu.. :-( Har inte sett en enda annan Z3M Roadster i Bostongrönt (Lillen/JanneZ3 har dock en M Coupe)..

Stod inte Coupling i annonsen när jag tittade på den, men mobile.de översätter lite allt möjligt (för mig till svenska och en del på tyska..?!?). Under "Vad jag tycker om min bil" stod det på tyska "kupplung" och det är såklart kopplingen som detta fallet var bytt..

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
För att komma tillbaka till den ursprungliga 2.8 med snygga 18" fälgar.
Det är alltså en M front på den. Och vita blinkers bak och på sidorna är definitivt eftermonterade eftersom framblinkersen är gula. Det står M chassi i annonsen och det får mig att tro att det är oxå eftermonterad eftersom "M-paketet" där M chassi ingick kom väl även med M ratt ? Med andra ord: någon som var tillräckligt medveten om sin BMW antagligen en entusiast vilket gör köpet lite mer motiverad för entusiaster tar hand om sina bilar.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hörru Caspar: Hur mkt tar du betalt för att köra omkring med reklam på reg.nummer-hållaren?? ;)

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Johan:

Om jag ska kika på bilder på din hemsida så får jag inte upp några, alltså när man klickar på "Images" "Please choose catagory" bla bla.. vad ska man välja då? :)

Mvh Per
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
328-Johan: Ha ha, roligt att Du nämner det, i en tråd på ZätaForum.se sa jag nyss till Z4 Maria att hon inte kunde åka omkring så. Tyvärr har jag inga nya bilder på bilen efter Face-liften i höstas (alltså 50kr face-liften med ny regskyltshållare)!!

/Caspar
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
hehe =)

P3r: galleriet e inte upp.. än... lika bra att skippa alla ursäkter, jag har inte orkat! Det kommer ett galleri lagom till bilen ska säljas.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Jaha oki.. tänkte väll :)

Visst är det AC-S pedaler du har? Och den där belysningen vid fötterna, är det eftermonterat eller? Mkt snyggt iaf :P

Mvh Per
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
ACS-pedaler och instegsbelysning samt individual-knopp och damask från LeatherZ.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
caspar: i och med att det är bakre skyllthållare så är det snarare ass-lyft än face-lyft :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: He he.. ;-) En snygg bak är ju aldrig fel!!!

/Caspar
Hur långt har era M R/C gått?

Glömde att säga det förut Caspar, grymt snygga bilder på föregående sida, vad använder du för kamera?

Mvh Per
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
P3r: Tack!! Det är två olika kameror på de bilderna. Beppos är fotade med min Minolta DiMAGE 7, en av de bästa digitalkamerorna för 2 år sedan. Jag skulle dock vilja byta den mot en Canon EOS digital-systemkamera, fotade mycket med EOS förr innan digitalkameror kom in i bilden...

Bildern på min bil är faktiskt fotade av Masten efter hans recond av min bil, vet inte vad det är för kamera.

Btw: 6500 mil har den numera rullat.

/Caspar
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Bilderna som jag har tagit är tagna med en Nikon Coolpix E3700.

Caspar: Var inte din mätarställning typ 3500 mil för 1,5 år sedan? 3000 mil motsvarar 5-6 års körning med min :)

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
3300 mil stod den på när jag köpte den, midsommar 2003... 2,8an rullade ca 3000 mil den också, så sedan maj -02 har jag kört drygt 6000 mil i cabbarna... Det är inga samlarobjekt!!

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.