AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.433

Sthlm: Italienarna utmanar igen!

Jaha, det börjar väl bli dags igen. Den årliga förnedringen av er surkålstomtar! ;)

I år tänkte vi ta några steg längre eftersom det var dålig uppslutning från våra utmanare sist. Nordic Audi kommer också att utmanas tillsammans med ev några riskokare. 200sx.nu och Hondaklubben har vi ett sikte inställt på! Det blir alltså en riktigt mandomsmätartävling!

Var? Jag kan boka på Racetown men kör gärna på annan plats om det är så. Vi kanske ska köra flera deltävlingar på olika banor?

När? Slutet av februari, början av mars så att ni hinner träna ordentligt.

Hur? Ett race med lite uppvärmning, ett eller flera kvalheat och givetvis en fet final. Poäng delas ut beroende på placering och gänget med flest poäng vinner. Knepigt va?

Nå, blir det något race?

/// beatwise aka Stefan

Tråd på AlfaPower:
Länk

Lite trådar med bilder och film från förra året:

AutoPower-tråd:
Länk

AlfaPower-tråd före:
Länk

AlfaPower-tråd efter:
Länk
jag tycker långlopp vore kul. :)

/Johan

/Johan
____
Länk
Pimp Cruisers Sthlm
ja de tycker jag med hade vat jävilgt ball...föresten skulle man kunna va med eller hur går de till??

hade vat skit kul :)

Toni
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Yeehaa, jag ska definitivt vara med! För er andra här på sajten som behöver träna så har jag och Caspar planerat in gokart 29 januari Länk :)

/Masten
BMW Z3 - Din dröm, mitt putsobjekt
www.z3roadster.net/home_sweden
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ett 250 varvs långlopp med tio förare.
Idén har bytt riktning och kallas numera för "Märkesduellen 2005". Kom gärna med synpunkter! Mer info finns på:
Länk
Dags att anmäla ett lag om ni vill vara med!
Länk

Vi ses Masten!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur kunde vi åka på däng av italienarna förra året!?

Det finns ju många här som har erfarenhet av bankörning mm....
Nästan så man borde palla sig upp till sthlm och visa var skåpet ska stå! (funderar på det iaf)

Varför köra Gocart och inte använda bilarna? Det finns många här med grymma banbilar... 02:or med S14 och lite annat skoj...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Poängen med att köra hyrkart är att förarna inte kan gnälla på materialet... :P Alla har samma förutsättningar.

Sen kan vi ju ses i sommar och gasa på bana också! Givetvis. :)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Mugge: Ja gör det, jag behöver all hjälp jag kan få för att upprätthålla BMW:s heder :P

beatwise/Stefan: Får jag inte med mig tillräckligt många så kan jag naturligtvis inte vara med och köra, men annars ska du få se på f-n ;) (hmm, jag kanske inte ska vara så kaxig med tanke på hur det gick vid förra märkesloppet :| )

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Vem ska man köra för,, ??
BMW eller Alfa!!

Nu eller aldrig, det är dags att anmäla ett lag annars får jag nog lov att blåsa av allt. Vi är 5 bekräftade lag änsålänge. Kom an boys!
Hej.
Era "mini" märkesbröder coopersweden.se ställer gärna upp med ett lag

//Martin
Klart ni välkomna. Skicka ett mail till beatwise@alfapower.nu med laguppställning!

Vi ses!

/Stefan
Jag sätter minpeng på alfaentusiasterna även i år.

När det gäller erfarenheten av bankörning lirar alfaentusiaster i en helt annan dimension än BMW-entusiaster. När en alfista köper artontummare så gör denne det för att de nya bromsarna skall få plats. BMW-entusiasterna använder istället artontummare i syfte att få tjejer vid korvmojjen... :-) Lite mer bling än rejs så att säga.

Självklart har jag glimten i ögat när jag skriver detta men det finns olika mentaliteter om man som jag följer både alfa- och bmw-entusiasters forum.
Visa användare
142
luis
BMW M5
blir det race imorn? jag e íaf redo!!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jodå, det blir race. 16.00 tror jag bestämmt att man skulle samlas. Har Du inte fått mail från Masten??

Ring mig på 073-312 10 17 om Du har några frågor, eller för att vi skall kunna samla ihop oss. Laget består av mig, Masten, Johan & Dig.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
142
luis
BMW M5
okaj jag kommer imorn!!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vi får tacka Beatwise för ett strålande arrangemang. Sju lag kom till start och tyvärr hamnade vi på Autopower sist.. :-( Skulle kunna komma med 1000 ursäkter, men låter bli.

Efter att laget legat långt efter länge så började vår siste förare, Luis, jobba in tid men saknade 2,5 ynka sekunder till SAAB ligan för att iallafall slippa jumbon. 141 varv hade laget hunnit med när proffsen i Porsche-laget passerade mållinjen.

Nåja, vi gjorde så gott vi kunde, nästa gång får gärna fler ställa upp så vi får en bättre placering.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
142
luis
BMW M5
måste säga att troots allt va det väldigt kul !! som caspar skrev så borde fler ställa upp på detta !! kul va det ocå att träffa Caspar och Masten för första gången väldigt trevliga människor fick mig iaf o vilja komma på fler träffar o sammankomster!!

dem får se upp nästa år när Caspar o jag är några kilo lättare!! hahahaa

KUl att man anmäler ett lag till beatwise och mailar i tron att vi ska få reda på när ni skulle köra.... =(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.