|
|
|
|---|---|
|
hej jag tänkte att jag skulle o-ringa blocket på min m20b23 motor skulle höra om det fins nån som kan göra det helst i östergötland län? annars vill jag veta hur mycket man ska fräsa i blocket och vad man ska ha för ringar? nack på för hand.. | |
Jeppe W |
Sök på o-ringning så hittar du nog vad du söker! Hur ser din setup ut? |
| jag har sökt men jag hittar inget. men jag ska kolla igen tack | |
| nån måste vill veta hur djupt och brätt spåret ska va i blocket??? | |
|
Finns svar på det i forumet. Jag vill minnas att man har kört med 1mm pianotråd. Spåret ska då va 1mm brett och 0,7mm djupt. Kan dock inte svära på det. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Jeppe W |
Stämmer bra det, 1mm brett, 0,7mm djupt, ca 2-3 mm (?) utanför cylinderkanten. Som ringar kan man även använda rostfri/syrafast migtråd, 1mm, som planslipas i ändarna för perfekt passform i spåret. |
| vet ni nån som man kan köpa ringarna av da??? | |
|
Dom gör du ju som sagt av pianotråd eller migsvetstråd. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Jeppe W |
En polare som hade extremt bråttom att få ihop sin stressfläktskonverterade SkiDoo MXZ eller vad det nu var, gick helt enkelt in i finrummet hos sina föräldrar utrustad med en mindre bultsax, och dök ned i pianot... :) Går det så går det! |
|
jag har tråd och maskin att oringa med. Linköping /Per |
|
|
Jeppe W: Kan tänka mig att hans föräldrar blev hyffsat förvånade när dom skulle spela på pianot sen :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Jeppe W |
J.Dredd; Jag blev tvungen att ringa killen och fråga hur fortsättningen blev, tydligen upptäcktes inte de saknade strängarna eller vad de kallas, förrän pianospekulant nummer två satt sig vid pianot och klämde i med Bethovens nia eller nå´t...! Reaktionen från hans föräldrar var citat; "svordomar i mängder" |
|
Haha! Klockrent! :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hej! Pianotråd av god kvalité säljs ofta hos modellhobbybutiker. E |
|
|
Hur gör man vid skarven som blir då? Det måste ju vara en känslig punkt? |
|
|
Man slipar in dem för hand. Mycket noggrannt med skarven, man får ha tungan rätt i mun... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Men hur ska snittet se ut? Ska det se ut typ såhär: =/= Om ni föstår hur jag mrnar? Mvh |
|
Jeppe W |
Precis, jag har sett en del andra som kör skarven 90 grader, typ så här =I=, men jag skulle klart föredra ditt alternativ med "överlapp". På så sätt får man skarven tät med åtdragningsmomentet. Finns säkert många teorier på detta, men rätt inslipat "överlapp" borde vara att föredra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.