AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
671

Ingen värme i coupen, bilen går varm.

Sulan79
Hejsan,

Min bil går varm och jag får ingen ordentlig varmluft i coupen. Jag har ordentligt med glykol i behållaren, och det har inte varit minusgrader. Så någon propp kan det väl knappast röra sig om.

När jag kör bilen och den går varm så knäpper det till i fläkten, och det strömmar in varmluft och tempen i kärlet sjunker till normal nivå. Tyvärr varar det inte så länge utan att det knäpper till igen och kalluften kommer tillbaka och temperaturmätaren drar sig mot rött igen.

Tyder detta på luft i systemet ? Och hur gör man isåfall för att bli av med luften ? Har sett en ventil till vänster om kärlet, ska denna öppnas ?

Tacksam för hjälp.

Mvh
Sulan
ne
165
nedde
320i -06
Vet inte om det beror på luft i systmet men dock om du undrar hur man luftar så finns det ett antal trådar som förklarar det ganska utförligt.
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Termostaten kanske..
Termostaten stänger bara fram mot kylaren, problemet skulle kunna bero på utebliven cirkulation på kylvätskan, allra troligast genom en luftficka nånstans i systemet.
Lufta noga, finns som sagt massor av trådar på 3 och 5-forumet, undvik att köra förrän det är klart. Hastiga temperaturväxlingar kan i värsta fall skada topplocket, blåsa ut packningen osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.