AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
482

M5 kunniga

Finns det någon som kan ge mig tips på hur man kan se och testa om M5 är i bra skick tillexempel om bakvagnsbussningarna är slitna vore tacksam över alla tips

Johan
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Bakvagnsbussningarna märker man oftast på klonkljud i bakvagnen när man åker i tex gupp,eller att bakdäcken sliter på insidorna. Ska du köpa en M5:a så försök att göra ett M-test eller liknande.
powder
Ge mig en provsväng så kan jag säga allt om den är bra eller dålig.. det är som att cykla för mig ;-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
wow...coolt ...
Å andra sidan så tillhör bakvagnsbussningarna en av dom billigare reparationerna på en M bil.

Kostar kanske 2 lappar att få fixat på BMW
Är du osäker på köpet så låt BMW göra en kostnadsfri förbesikning eller ännu bättre låt motormännen testa bilen. En M5 i gott skick är säkerligen en dröm, ,medan en likadan bil i dåligt skick troligtvis blir en mardröm...

Lycka till och var försiktigt, det finns gott om bilar till salu

Surfa in på Länk
Sliter inte alla M5 bakdäcken mer på insidan?(E34)
Ivar,
Om du sliter insidan mer så har du nog för mjuk fjädring bak eller så spinner du mycket från stillastående. Tar man i när det svänger också så sliter man däcken ganska jämnt över hela ytan.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
På min E39 M5 slits däcken mer på insidan och jag gasar rätt mkt när det svänger. :)

Enligt Manfred Wollgarten på AC Schnizter är det normalt.
-> Ivar Findin

Såg din bil på Tullinge i somras och den verkade ju gå bra.

Vad har du gjort åt den? Vad jag tror mig veta utöver mappning och avgassystem är att du har bytt kammar. Vilken sort? Vad har du för duration och lyft? Vad har du mer gjort åt den? Nyfiken...
Johann,
Jag har en teori om vad det beror på. ;-)
Man känner ju igen din bil på sättet den körs...

På min M5 är alla däcken lika slutkörda över hela slitbanan efter förra sommaren. De var enormt slitna i ytterkant efter förarträningen på Barkarby...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.