|
|
|
|---|---|
|
bilen bluddrar och går ojämt Man får lirka iväg den från tomgång Gasar man fullt så bluddrar och baktänder den. men den går bra vid jämn gas över 1500varv om man inte gasar för fort för då börjar den bluddra. Den börjar gå sämre när den blir varm. Bytt eller kollat: lmm, lam, stift, rotor o fördelare, filter, luftbälg spridare, komp, kat, bränsletryck, tändspole, samt motor diagnostik. Har någon ett förslag någonting annat så SNÄLLA skriv. | |
| Blev det några felkoder vid diagnostiken? Kanske databoxen? Har du kollat avgasvärdena? | |
|
Hade ett liknande fel på min 3,6:a. Det visade sig vara glapp/brott på kabeln till tempgivaren som skickar signal till databoxen. Det syntes inte när felkoderna avlästes. |
|
|
inga felkoder, avgasvärdena vet jag inte dom sa inte något på verkstan om att dom är dåliga Var sitter tempgivaren till styrboxen? |
|
| Som du nämnde hade du kollar strömfördelaren rotorn, jag hade exakt likadant fenomen på min M5 -91 och då var det strömfördelaren o rotorn som hade "rostat", inte mycket bara en aning... Kollat tändkablarna? | |
|
rotor o lock är nya kablarna har jag mätt o dom e ok men man vet ju inte om det är överslag i någon av dem. |
|
|
Det sitter två tempgivare långt fram på motorns kylsystem alldeles brevid ventilkåpan på höger sida(från cupen sett). En blå och en brun om jag mins rätt. Den ena går till tempmätaren (den främre),den andra skickar signal till boxen. Dra ur kontakten och se om det gör någon skillnad. |
|
| Annars har jag en styrbox om den skulle krångla... | |
|
Tempgivaren funkar (drar jag ut den ökar varven på motorn) vad ska du ha för styrboxen? |
|
|
Har för mig att en som hade samma problem med sin E34 M5 bytte styrboxen och det hjälpte, men det är ju svårt att säga i ditt fall. Kan vara värt att låna av någon och prova. //Schnitzer |
|
|
Nu är pärlan hel en ny tändspole och en ny lamdasond var allt som behövdes. |
|
| Skönt att det löste sig! | |
|
Nu är det roligt igen förstår jag! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.