|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bekymmer med att ett av hålen på splormunstycket för vindrutan är igensatt. Har provat med knappnål och tryckluft. Har då blåst ifrån ovansidan (bakvägen) & igenom slangen. Jag har dock inte lyckats med att lossa slangen precis vid munstycket. Där sitter det som berget! Undrar hur jag skall få loss slangen utan att ha sönder ngt? /Håkan | |
|
Prova med att spraya in lite 5-56 eller någon annan lämplig, lättflytande olja runt slangen. Låt verka en stund och prova bända loss slangen igen. De kan sitta hårt... /Per |
|
|
Det kan även vara backventilen som är dålig och stoppar flödet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej och tack för svaren! Har svårt att tro att det är fel på backventilen. Det kommer ordentligt med spolarvätska ur de 3 övriga munstyckena. Skall prova att smörja lite för att se om det inte kan gå lite lättare att få loss anslutningarna. När jag blåser bakvägen så flyttar jag det som stoppar upp mellan hålen. Mao blåser jag i det vänstra funker det och tvärtom. /H |
|
|
Hej igen! Glömde fråga om det skall sitta ett filter i påfyllningen? /Håkan |
|
|
Ja det skall det sitta; nytt spolar munstycke ( notera olika modeller om du har intensiv eller ej!!) kostar ( elvärmt+ intensiv) ca 270:- Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Köp en HotShot grabbar! Jag har en och den är kanon!! Värmer vätskan till 65grader och man slipper alla bekymmer vintertid, vattnet försvinner också mycket fortare. På sommaren tvättas rutan mycket bättre från skit och flygfän. Var superlätt att instalera men den drar ca 50A så man måste ha motorn igång. M.V.H. |
|
|
Går även enkelt att göra en själv, utan ström. Tunt kopparrör runt ett större och monteras på någon slang med hetvatten i runt motorn. W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.