AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
531

Hjälp med däck val.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag lär köpa nya däck till M3:an men vet inte vad jag ska köpa.
Jag vill ha så mycket grepp som mögligt samtidigt som däcken måste hålla ett tag. Jag var inne på R-däck men har ångrat mig på grund av hållbarheten/livslängden. Våt egenskaper har ingen betydelse då mest kör på soliga sommar dagar. Det dimisson som jag är intresserad av är i första hand 20/55/15 kan tänka mig 205/50/15.

Har genom kontakter mycket bra priser på Kumhos sortiment, och funderar lite på Kumho Ecsta MX. Är det någon som har erfarenhet av det däcket?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du kommer få betydligt bättre grepp om du byter till bredare däck och fälgar, M3 E30 har ju gott om plats i hjulhusen och ser lite löjliga ut med orginal fälgarna. Har ett test i en gammal tidning mellan en orginal bil och en DTM bil, vilken skilnad!

Testa med M5 E34 fälgar med 8" fram och 9" bak eller M3 E36 fälgar.

Angående däck kan jag rekomendera Dunlop SP 9000, då Dunlop SportMaxx kommit så har SP 9000 blivit billiga och de duger bra i de flesta situationer. Har de på min M5.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
tror nog att abba promt vill ha kvar orginalfälgarna.. har fått för mig att orginal är enda alternativet..!?.. eller har jag fel?

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ojdå.. abbe.. menade jag.. hehe

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Japp! Man är skadad! Det ska vara original fälgarna.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.