AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
638

Fortsatt hjälp med kylarvarning

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag har fortfarande inte blivit av med varning för låg kylvätskenivå. Checkade den idag igen, vred lite på röda stickan och fick den i handen... Ska man kunna ta upp denna??? Stumpen är ca 1 dm och på undersidan ser det ut som om den kan ha gått av (ojämn i plasten). Var i ett mörkt garage så jag såg inte var den kom ifrån...
Dock kunde jag hitta ett hål på varsin sida mitten där man kunde få ner den, och då funkade den även som flottör. Ska den sitta där eller i mitten av hålet?
Vidare, om man nu inte har för tillfället har tid att lämna in den för plingandet, riskar man något att köra omkring, där är ju trots allt kylarvatten...
Tänkte om eventuella luftfickan kanske kan göra bilen varm just på det stället, fast å andra sidan borde det ju finnas vatten på andra sidan...
Hilfe, bitte!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
HAr för mig det ligger till så här, den lilla röda pinnen trycks upp i förhållande till vattennivån mot locket där ngt slags kontakt sitter. Har inte pinnen kontakt med locket varnar den för låg vätskenivå. Pinnen skall sitta fast där så jag tror att pinnen är sönder. Har hört om ett fall i tyskland där det var glapp i lock/kontakt. Låter det rimligt?

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
St
1.089
Stente
Tack för tipset, Asken! Har aldrig tänkt på att det kan vara locket, värt ett byte för att testa.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Givaren sitter på sidan av behållaren och är troligen induktiv. Den sitter i nivå med idealvätskenivån och du kan se anslutningsledningarna.

Mvh, Steaman
St
1.089
Stente
Va, steaman?? När de skulle byta givare för att utesluta den felorsaken bytte de den underifrån, är det smartast om den sitter där? Fast det kanske inte finns plats ovanifrån...
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Konstigt min sitter på på sidan, till vänster ompåfyllningslocket i dm ner på behållaren. Jag skulle tro att det möjligen sitter en temperaturgivare i botten av kylaren, men någon expert är jag ju inte!

Mvh, Steaman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.