AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.171

Bilen låser sig själv

Hej på er,

direkt efter att jag låser upp bilen så låser den sig själv automatiskt. Jag trycker på knappen - bilen låser upp - en sekund senare låser den sig igen. Det gäller att vara snabb på att rycka upp dörren under den lilla tid den är upplåst. Det är bara "åt ena hållet" den gör så här, dvs den låser inte upp sig efter att jag låst. Detta är rätt irriterande. Har kollat batteriet, men det lyser grönt och verkar fungera fint. Något förslag på vad det kan vara för fel?

/Kristian
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det finns ju en funktion som gör att bilen låser sig om ingen dörr öppnas inom en viss tid efter en upplåsning. Låter som om timern till detta har pajat ut totalt!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Tjena K! Skickade ett sms till dig för några dagar sedan, fick du det? Har du införskaffat en Z3:a?
av
167
ave
520dAT -12
Jag har också haft de tendenserna ibland. Det har dock fixat sig självt. Var länge sedan nu. Har dock ingen aning om vad som var fel.

Ville bara meddela detta så du inte känner dig så ensam om problemet :)
Känner också igen det. Har för mig att jag hade problemet för ca 7 år sedan på den 325i Coupé jag hade då. Minns jag inte fel fick jag lämna in den för byte av någon komponent i centrallåset.
Vet inte om detta hjälper men jag hade precis detta symtom på min Audi A6. Det visade sig att låscylindern i förardörren var trasig och den styr hela centrallåset, vilket gjorde att precis som K upplever den låste typ 1 sek efter man har låst upp. kostade desvärre 1500spänn ..surt men detta var ju Audi :-)
Då verkar det inte vara ett så ovanligt fel iaf. Får se om det kanske löser sig av sig själv...skönt med en självreparerande bil ;)

Matrox: Har vart hemma över julen, det är morsans bil som strular...men det är ju inte direkt så hon går in här och felsöker. Ingen BMW för mig, jag ska joina dig i Jönköpings Porscheliga =) Det blir nog lilla Boxtern för mig, hur går GT3'an förresten?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kirkegaard: Menar Du att morsan kör en Z3 Coupe!?!? Jag vill också ha en sån morsa!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Som Matzz säger. Jag hade liknande problem på min 328 (fast tvärtom - den låste upp), men det försvann med ny låscylinder.

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Det är nog endel BMW ägare som gått igenom de där.

Hade så på E36an förrut, den låste upp sig såfort ja försöke låsa (som IQ). Det visade sig att låsanordningen som sitter på bilen (inte dörren) var lite sliten, så jag skruvade upp skruvarna och förde anordningen mer utåt, sen funkade de!

// Pantzare
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
Hej
Du har nog fel på någon c-lås motor i nån dörr. Om det går för trögt el har haka upp sig i fel läge så brukar det bli så. Det som fungerar i bland är att ta lös motorn från armen som låser och låsa upp bilen. Stoppa sen till baka allt och det kan börja fungera. Funkade för mig på en M5 E34a.

/Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.